۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85621227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۶ درصدی پروازهای فرودگاه آبادان

۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۸
کد خبر: 85621227
افزایش ۱۶ درصدی پروازهای فرودگاه آبادان

آبادان - ایرنا - مدیر فرودگاه آبادان گفت: تعداد پروازهای فرودگاه آیت الله جمی (ره) این شهرستان در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا احسان الواری‌نژاد سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت ۲ هزار و ۷۳۴ پرواز در فرودگاه آیت الله جمی نشست و برخاست کردند.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۱۰ هزار و ۳۸۶ مسافر در فرودگاه آبادان پذیرش و اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

الواری‌نژاد گفت: همچنین سه میلیون و ۸۸ هزار و۶۰۶ کیلو گرم بار و بسته پستی ارسال و پذیرش شده است که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است. ️

بر اساس این گزارش فرودگاه بین‌المللی آبادان جز اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد؛ این فرودگاه با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر توسعه یافت.

این فرودگاه ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را به‌طور هم‌زمان در رمپ مسافری خود دارد. از آنجایی که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده‌است حتی ظرفیت هواپیماهایی به بزرگی بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس-۳۴۰ را دارد و هواپیماهای بزرگتر را نیز پذیرش می‌کند.

این فرودگاه در سال ۱۳۹۱ به فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان تغییر نام یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha