۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85621251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ هزار تن تخم مرغ در خراسان جنوبی تولید شد

۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85621251
۱۸ هزار تن تخم مرغ در خراسان جنوبی تولید شد

بیرجند - ایرنا - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نیمه نخست امسال ۱۸ هزار تن تخم مرغ در این استان تولید شد و ۷۰ درصد تخم مرغ تولیدی به سایر استان‌ها و کشورهای هدف صادر می‌شود.

حامد عارفی نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید متوسط روزانه تخم مرغ در خراسان جنوبی ۱۰۰ تن است و ۳۰ درصد تخم مرغ تولیدی در داخل استان به مصرف می‌رسد.

وی از پیش‌ بینی تولید بیش از ۳۲ هزار تن تخم مرغ تا پایان سال جاری گفت و ادامه داد: این میزان تخم مرغ در۶۴ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت بیش از چهار میلیون قطعه تولید می‌شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کل واحدهای مرغ تخمگذار استان ۸۴ واحد با ظرفیت بیش از چهار میلیون قطعه است که از این تعداد ۲۰ واحد به ظرفیت یک میلیون قطعه به پرورش پولت (پرورش مرغ‌های تخمگذار)  می‌پردازند.

وی حمایت همه جانبه از تولیدات استان و توجه جدی به موضوع فرآوری تخم مرغ را از برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: ایجاد راهکارهای مناسب در جهت توانمندسازی بخش خصوصی به منظور جلوگیری از خام فروشی و استفاده از مزیت‌های صادراتی به ویژه حسن همجواری با کشورهای همسایه را از جمله برنامه‌های جدی مدیریت استان است که در آینده نزدیک با همراهی تولیدکنندگان نهایی خواهد شد.

عارفی‌ نیا به تولید بیش از ۳۰ تن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری استان هم اشاره و بیان کرد: میانگین روزانه تولید مرغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن است که مازاد آن به استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی صادر می‌شود.

وی با اشاره به ۹ اکتبر روز جهانی تخم مرغ که امسال با چهارشنبه ۱۸ مهر همزمان شده است، گفت: این رویداد اولین بار در سال ۱۹۹۶ توسط کمیسیون بین‌المللی تخم‌ مرغ آغاز شد تا آگاهی عمومی در مورد اهمیت تغذیه‌ای و نقش اقتصادی این ماده غذایی افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha