افزایش حمایت اعراب آمریکا از «ترامپ» به دلیل خشم از سیاست «بایدن» در خاورمیانه

تهران- ایرنا- نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد به دلیل سیاست‌های «جو بایدن» در خاورمیانه و گشوده شدن جبهه جنگی دیگر در لبنان، اعرابِ آمریکا حمایت از «دونالد ترامپ» را در مقایسه با «کامالا هریس» رقیب دموکرات افزایش دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه خبری هیل، هریس کمتر از یک ماه باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با نشانه‌های فزاینده ای از خشم جامعه عرب آمریکایی نسبت به گسترش تنش در خاورمیانه روبرو شده است.

براساس نتایج یک نظرسنجی از ایالت میشیگان، ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در گرماگرم حملات اسرائیل به لبنان و انتقادها از سیاست دولت بایدن در قبال جنگ غزه، با اختلاف ۴ امتیاز از هریس پیشی گرفته است.

به نوشته این پایگاه خبری متعلق به کنگره آمریکا، نظرسنجی انجام شده به ویژه در ایالت میشیگان که میزبان جامعه عرب آمریکایی و یکی از هفت ایالت میدان نبرد است، می تواند چالش قابل توجهی را برای هریس ایجاد کند.

نظرسنجی ها در ایالت جورجیا نیز به عنوان یکی از ایالت های حیاتی در انتخابات، زنگ خطر را به صدا درآورده است. مطابق نتایج اعلام شده گفته می شود احتمالا بیش از ۱۵۰ هزار رای دهنده عرب آمریکایی و مسلمان این ایالت در انتخابات پیش رو شرکت نکنند. این در حالی است که بایدن در سال ۲۰۲۰ با اختلاف ۱۲ هزار رای در این ایالت توانست از ترامپ جلو بیفتد.

جیم زاگبی مدیر و موسس موسسه عرب آمریکایی و مشاور پیشین برنی سندرز سناتور حزب مستقل، در این زمینه گفت: «مشکل مضاعفی وجود دارد که باید برطرف شود، وضعیت جاری در غزه و شرایط جدید ایجاد شده در لبنان. من نمی دانم اگر هریس بخشی از آرای رای دهندگان غیرسفیدپوست، جوان و عرب- آمریکایی را از دست بدهد، چگونه پیروز خواهد شد؟»

دیوید دولیو استاد علوم سیاسی در دانشگاه اوکلند میشیگان نیز در گفت و گو با این هیل تاکید کرد که اعراب آمریکایی و مسلمانان نسبت به ائتلاف ایجاد شده از دموکرات ها در میشیگان انتقاد دارند. وی گفت: حتی یک تغییر کوچک در حمایت جامعه از نامزد دموکرات می تواند تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه نهایی داشته باشد.

اندی لوین عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا نیز با اشاره به جبهه جنگ جدید اسرائیل در لبنان گفت: «آمریکایی‌های لبنانی مانند اجداد جامعه عرب آمریکایی در میشیگان هستند. مطمئن نیستم که سیاستگذاران تا چه اندازه متوجه ابعاد و پیامدهای جنگ در لبنان بر روی جامعه عرب آمریکا شده اند».

به نوشته هیل، هریس هنوز از ۶۰ درصد حمایتی که بایدن در سال ۲۰۲۰ از سوی جامعه عرب آمریکایی دریافت کرد، فاصله بسیاری دارد.

در مقابل گفته می شود ترامپ تبلیغاتی را در جوامع عرب آمریکایی در میشیگان پخش می‌کند و حمایت های مسد بولاس پدر همسر تیفانی ترامپ (دختر دونالد ترامپ) و تاجر لبنانی آمریکایی، دلیل اصلی پیشتازی وی در برابر هریس در این بخش از جامعه ایالات متحده است.

سرا لقمان یکی از چهره های فعال جامعه اعراب آمریکا این زمینه به هیل گفت: ترامپ شخصا در دیدار با او و دیگر رای دهندگان عربِ مسلمان در میشیگان متعهد به حل مناقشه جاری در خاورمیانه شده است. لقمان افزود: ویژگی های شخصیتی ترامپ در مقایسه با تلاش‌های کنونی بایدن می‌تواند منجر به حل سریع‌تر مناقشه شود.

این فعال مسلمان آمریکایی خاطرنشان کرد: هدف من مجازات دموکرات ها به دلیل حمایت آنها از نسل کشی است. نمی‌توانید انتظار تغییر در سیاست‌ها یا دموکرات‌ها را داشته باشید، مگر اینکه به معنای واقعی کلمه آنها را مجازات کنید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha