سطوح پروازی فرودگاه سیرجان آماده بهره‌برداری است
تصویر آرشیوی است

کرمان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به پایان عملیات بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهدای سیرجان گفت: این پروژه فرودگاهی پس از بازدید میدانی نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و انطباق آن با مقررات صنعت هوانوردی هم اکنون در مرحله صدور مجوز بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ علی جزینی‌زاده روز سه‌شنبه با بیان اینکه پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهدای سیرجان اوایل سال گذشته از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها آغاز شد، افزود: این پروژه با پیگیری و حمایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اواخر شهریور ماه امسال به پایان رسید و آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید و طول باند فرودگاه سیرجان نیز از سه هزارو ۷۰۰ متر به سه هزارو ۸۶۰ متر افزایش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان افزود: این پروژه با اجرای آسفالت عوامل پروازی، نصب سیستم روشنایی و خط کشی تمام سطوح پروازی، در صورت دریافت مجوز لازم از سازمان هواپیمایی کشوری آماده بهره‌برداری و پذیرش مسافران حمل ونقل هوایی است؛ ضمن اینکه همزمان اجرای عملیات استریپ‌سازی( در ۵۰۰ هزار مترمربع) به منظور ارتقای ایمنی بیشتر این فرودگاه تا پایان سال جاری ادامه دارد و مشکلی در نشست و برخاست پروازهای هوایی در فرودگاه شهدای سیرجان نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیش از این با توجه به آسیب جدی آسفالت سطح باند، ایجاد fod (اصطلاحی تخصصی) و وشن‌زدگی همچنین وجود ترک‌های طولی و عرضی زیاد آسیب جدی به باند پروازی فرودگاه شهدای سیرجان وارده شده بود و هرگونه نشست و برخاست پروازها در فرودگاه سیرجان همراه با ریسک بالا و آسیب جدی به هواپیماها بود.

جزینی زاده تاکید کرد: با تکمیل و اتمام این پروژه خطرات ایمنی پروازها در فرودگاه سیرجان حتی برای انجام پروازهای پهن پیکر برطرف شده و هم اکنون نشست و برخاست هواپیماها پس از صدور مجوزهای مرتبط از مبادی ذیربط با رعایت تمام جوانب و ضوابط مرتبط با ایمنی پروازها در این فرودگاه، آماده انجام است.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار گرفته است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha