برنامه‌ریزی برای کشت ۴۱ هزار هکتار محصولات زمستانه در شیراز

شیراز- ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: برای کشت ۴۱ هزار و ۸۸۰ هکتار انواع محصولات زمستانه( شتوی) در سال زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با تأمین به موقع بذور و نهاده‌های موردنیاز کشاورزان، بهترین زمان کشت به عنوان یک مؤلفه مهم در افزایش تولید رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد میرزایی سه‌شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در سال زراعی جاری کشت ۲۵ هزار و ۵۶۰ هکتار گندم، ۱۵ هزار هکتار جو، ۵۲۰ هکتار گلرنگ، ۵۰۰ هکتار کاملینا و ۳۰۰ هکتار کلزا را متعهد شده ایم که برای تحقق این سطوح زیر کشت در تلاش هستیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: در سال زراعی جاری بذور گواهی شده گندم آبی به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۵ هزار ریال و بذور گواهی شده گندم دیم با نرخ ۲۴۵ هزار ریال به کشاورزان عرضه می‌شود.

او نرخ بذور گواهی شده جو آبی را ۱۴۰ هزار ریال و جو دیم را ۱۳۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به اهداف و مزایای رعایت طرح الگوی کشت، این موضوع را در دستور کار کارشناسان قرار داده‌ایم تا اطلاع‌رسانی لازم به بهره‌برداران صورت بگیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز با اعتقاد به اینکه تامین بذور مناسب در کشت دانه روغنی کلزا نقش بسزایی دارد، گفت: با توجه به این ضرورت و متناسب با اقلیم شهرستان بذور داخلی نپتون و ناتالی و بذور آلمانی ماراتن و دیفیوژن با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی فارس تأمین شده است.

میرزایی بر اهمیت تامین و توزیع بهینه سوخت موردنیاز کشاورزان در کشت شتوی نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به سهمیه تخصیصی سوخت به بخش کشاورزی شهرستان شیراز، سهمیه سوخت هر مرکز مشخص شده تا مصرف سوخت تا پایان سال زراعی توسط روسای مراکز جهاد کشاورزی مدیریت شود.

شَتَوی‌(به فارسی: میوه‌های زمستانی) در اصطلاح به‌معنی غله یعنی گندم و جو به‌کار می‌رود؛ مقابل صیفی و صیفی‌ که به تره‌بار گفته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha