سالن کتابخانه مرکزی اردبیل آخر مهرماه جاری افتتاح می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از مجهزترین و بروزترین سالن‌های استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی تکمیل شده و هفته آخر مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان روز سه‌شنبه در بازدید از عملیات احداث سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار کرد: تکمیل این پروژه، به دلیل تجربیات ارزنده در ساخت و ساز به اداره کل نوسازی مدارس استان واگذار شده بود و با بهترین و به روزترین تجهیزات تکمیل شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه فرهنگی با ظرفیت بالغ بر ۳۰۰ نفر دارای تجهیزات مدرن سمعی و بصری است و امیدواریم با بهره‌برداری از آن برنامه‌های فرهنگی در استان توسعه یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: کتابخانه مرکزی اردبیل در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسیده اما احداث سالن اجتماعات آن به جهت مشکلات مربوط به عدم تخصیص اعتبار مناسب، حدود ۱۵ سال راکد مانده بود و اقدامات عمرانی و تکمیلی آن از سال ۱۴۰۲ ادامه یافت.

پروانه رضاقلیزاده با قدردانی از پیگیری استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل افزود: تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم موجب جهش اعتبار و تکمیل این پروژه شد و اکنون سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم هفته آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا و طبق اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، ۶۶ باب کتابخانه نهاد کتابخانه‌های عمومی و ۱۷ باب کتابخانه مشارکتی در مجموع با ۲۹ هزار و ۵۲۵ متر مربع مساحت در این استان فعال است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha