فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت فرد چهارشنبه تا صبح پنجشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه ای با اشاره به شمالی شدن جریانات و عبور موج از تراز میانی جو، پیش بینی کرد که دریای خزر در این مدت با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد گاهی تا ۱۴ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری تا ۱.۸ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر غرق شدن شناگران، قایق‌ها و شناورهای کوچک، اختلال در حمل و نقل دریایی، اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر و اختلال در تخلیه و بارگیری در بنادر را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه علاوه بر مراقبت در تردد شناورهای بزرگ و مراقبت در فعالیت های بندری، شنا، قایقرانی، فعالیت های تفریحی و گردشگری و صیادی نیز در طی این مدت ممنوع اعلام شده است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب با افزایش ابر و از اواخر شب با وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران و روز چهارشنبه نیز نیمه ابری گاهی ابری با کاهش دما، وزش باد به ویژه در بعدازظهر با رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در ۲ روز منتهی به آخر هفته پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری و از اواخر وقت جمعه با وزش باد و افزایش ابر، شنبه آینده نیمه ابری به تدریج ابری با بارش پراکنده باران و از شمگاه شنبه و روز یکشنبه نیز ابری گاهی با بارندگی و وزش باد همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه آینده نیمه ابری تا ابری با رگبار پراکنده باران و از شب با کاهش ابر پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha