قارداشی: بنیامین با شکست قهرمان جهان تاریخ‌سازی کرد/ نوشاد بی‌نظیر بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: پیروزی برابر دارنده ۲ مدال طلای المپیک، توسط بنیامین فرجی با ۱۴ سال سن، یک تاریخ‌سازی و موفقیت بزرگ برای تنیس روی میز کشورمان است.

مهردادعلی قارداشی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز ایران و تاریخ‌سازی بنیامین فرجی برابر قهرمان جهان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: بنیامین با ۱۴ سال سن که در حال حاضر نفر اول نوجوانان جهان است موفق شد نفر اول رنکینگ بزرگسالان جهان «وانک چوکین» چینی دارنده ۲ مدال طلای بازی‌های المپیک پاریس را شکست دهد و خداراشکر این موفقیت‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌ها روی رده‌های سنی جواب داده است.

وی افزود: امسال تیم نوجوانان ایران موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا در چین در شرایطی که تیم ملی این کشور سوم شده بود، با کمک بنیامین فرجی و هم تیمی‌هایش و هدایت مهران احدی و کادر فنی با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان شوند و تمامی این اتفاقات، برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران است. امیدواریم بنیامین فرجی با همین روند به تاریخ‌سازی‌ و موفقیتش ادامه دهد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: بنیامین چند ماه دیگر از رده نوجوانان وارد رده سنی جوانان می‌شود و میعاد مکیف سرمربی جوانان یک برنامه چهارساله برای او در نظر گرفته است. او از ۱۵ تا ۱۹ سالگی می‌تواند به مدت چهار سال در رده جوانان بازی کند و موفقیت‌های خود را تداوم بخشد.

قارداشی: بنیامین با شکست قهرمان جهان تاریخ‌سازی کرد/ نوشاد بی‌نظیر بود

وی ادامه داد: امیدواریم این چهار سال بتواند مقدمه‌ای باشد تا بنیامین با کمک نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی و سایر اعضای تیم ملی بزرگسالان برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ برای اولین بار سهمیه تیمی کسب کنند و یکی دیگر از رکوردهای تنیس روی میز ایران رقم بخورد. پیشرفت در ورزش‌های راکتی بسیار دشوار است اما خداراشکر هرچند ماه یکبار یک اتفاق تاریخی توسط بچه‌های ایران در رده‌های مختلف سنی رقم می‌خورد.

قارداشی درباره شکست نوشاد عالمیان برابر لین شیدونگ چینی نفر سوم رنکینگ دنیا، یادآور شد: نوشاد خیلی عالی و بی‌نظیر برابر این حریف چینی بازی کرد. چین تیم اول دنیا و قهرمان جهان است. لین شیدونگ در مسابقات گرند اسمش چین موفق شد مالون که دو طلای انفرادی جهان را دارد شکست دهد. نوشاد می‌توانست ۳ بر صفر مقابل این بازیکن برنده شود اما ۳ بر ۲ بازی را واگذار کرد.

وی گفت: نوشاد خوب بازی نکرد بلکه عالی بازی کرد. بردن این قهرمانان جهان رویاست و شکست دادن آنها آرزوی قهرمانان ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور است. باز هم تاکید می‌کنم که نوشاد برابر هر دو حریف چینی خود فوق‌العاده بازی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha