۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85621936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: مدیریت ترافیکی قم نیازمند هوشمندسازی است

قم- ایرنا - فرماندار قم اهمیت استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در مدیریت ترافیکی و انتظامی شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: حل مشکل‌های ترافیکی شهر قم بدون هوشمندسازی معابر و تقاطع‌ها امکان ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس ذاکریان عصر سه‌شنبه در نشست با روسای کلانتری‌ها و پلیس راهور شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری افزود: استفاده از روش‌های سنتی برای کنترل ترافیک، از کارآمدی‌ لازم برخوردار نیست.

وی ادامه داد: دوران حضور مامور پلیس راهنمایی رانندگی در چهارراه‌ها و تقاطع‌ها، سپری شده، از این‌رو برای کنترل و مدیریت ترافیک ناگزیر به استفاده از روش‌ها و شیوه‌های نوین هستیم.

فرماندار قم افزایش تولید خودروهای بی‌کیفیت و نبودن جاده‌های مناسب برای آمدوشد این خودروها را مورد توجه قرار داد و گفت: بی‌شک این معضل‌ زمینه‌ساز بروز و ظهور تخلف‌های راهنمایی و رانندگی می‌شود.

ذاکریان، بهره‌گیری از تجربه کشورهای دیگر در موضوع هوشمندسازی راهنمایی و رانندگی را ضروری دانست و اظهار کرد: باید بدون هیچ تعصبی، از تجربه‌های موفق علمی دنیا استفاده کنیم.

وی با بیان این نکته که در زمینه ترافیک تجربه‌های بسیار موفقی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: تردد خودروها با سرعت بالا در خیابان‌های سطح شهر، بدون وقوع تصادف‌های منجر به جراحت و فوت ممکن نمی‌باشد.

این مسئول با تاکید بر حاکم نمودن آرامش در مسائل ترافیکی یادآور شد: طبق آیین‌نامه طراحی شهری، سرعت در محدوده داخل شهر، به هیچ عنوان نباید افزایش پیدا کند.

فرماندار قم اجرای این قوانین را مستلزم داشتن یک حمل‌ونقل عمومی مناسب عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم شاهد عبور و مرور خودروهای تک سرنشین نباشیم، باید حمل‌ونقل عمومی ارزان و با کیفیت را جایگزین نماییم.

ذاکریان در ادامه، مسئولیت‌ها و وظایف خطیر پلیس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اگر دستگاه‌های مختلف مانند آموزش‌وپرورش، شهرداری و امورمالیاتی، تکلیف‌شان را به نحو مطلوب انجام ندهند، پلیس با مشکل‌های زیادی مواجه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که شالوده رفتارهای اجتماعی از دوران دانش‌آموزی شکل می‌گیرد تصریح کرد: آموزش و پرورش اگر در آموزش رفتارهای شهروندی دانش‌آموزان عملکرد خوبی نداشته باشد، افزایش آمار جرم و جنایت و بزه‌کاری در جامعه را در پی‌ دارد.

فرماندار: مدیریت ترافیکی قم نیازمند هوشمندسازی است

آمار وقوع جرم در قم ۲۳ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز با بیان اینکه سال گذشته قم در بین استان‌های کشور، با ۱۶ درصد کاهش جرایم دومین استان کشور بود گفت: این نرخ در سال جاری به ۲۳ درصد کاهش جرائم رسیده‌است.

سرهنگ امیر مختاری افزود: هم اکنون قم از نظر کاهش جرائم، چهارمین استان کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی سرقت و شرارت‌های مختلف در سطح شهر قم بیان داشت: امسال نسبت به سال قبل، آمار وقوع سرقت، بیش از سه‌هزار و ۷۰۰ فقره کاهش یافته‌است.

مختاری، امنیت سطح شهر قم را پایدار توصیف کرد و گفت: طرح تجمیع مامور تجسس کلانتری و پلیس آگاهی شهرستان، به عنوان آزمونه در قم به اجرا گذاشته شد، موفقیت این طرح نقش مهمی در کاهش سرقت در استان داشته است.

مختاری با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و ایثارگرایانه نیروی پلیس استان ابراز امیداواری کرد: در پایان سال جاری، ۳۰ درصد کاهش سرقت را در استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه پلیس بوستان علوی شهر قم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مستقر در این مکان، به صورت شبانه‌روزی با کلانتری ۲۴ همکاری می‌کنند.

مختاری در ادامه با اشاره به این نکته که در ورودی پارک‌الغدیر نیز یک سازه انتظامی در حال احداث است گفت: مسئولیت کنترل و نظارت این بوستان به نیروی انتظامی شهرستان واگذار شده‌است.

وی همچنین با بیان اینکه قم نخستین استان کشور در زمینه جمع‌آوری اتباع خاص است گفت: شکل مدیریتی اردوگاه نگهداری اتباع را تغییر داده‌ایم، و با استقرار یگان امداد، امکان پاسخ‌گویی فراهم شده تا یک فرآیند خوبی در ساماندهی اتباع ایجاد شود.

آمار تصادف های عابران پیاده در قم ۴۴ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان قم نیز با اشاره به این نکته که آمار تصادف‌های عابران پیاده در این استان در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۴ درصدی داشته است گفت: نرخ تصادف‌های منجر به فوت نیز ۲۶ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حمید عرب با اشاره به افزایش صدمه‌های ناشی از تصادف عابران پیاده خاطرنشان کرد: هم اکنون مهمترین دغدغه پلیس راهنمایی و رانندگی استان پس از راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها، موضوع عابران پیاده به‌ویژه دانش‌آموزان و افراد سالمند است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف با پلیس راهور در زمینه آموزش عابران پیاده تصریح کرد: رانندگان درون شهری را در خصوص خطرهای ناشی از عبور عابران پیاده، توجیه کردیم، تیم گشت نامحسوس نیز ۲ برابر افزایش یافته‌است.

عرب تاکید کرد: با رانندگانی که در بزرگ‌راه‌ها با بی‌توجهی به مقررات و با سرعت غیرمجاز، جان شهروندان و عابران را با خطر مواجه می‌کنند با جدیت برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان با بیان اینکه پلیس از تخلف رانندگانی که منافع شخصی را بر منافع عموم ترجیح می‌دهند گذشت نخواهد کرد یادآور شد: آمار توقیف‌ خودروی رانندگان متخلف حدود ۲ برابر افزایش پیدا کرده‌است.

وی همچنین، ضرورت هوشمندسازی معابر عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اینک از سوی شهرداری قم، ۲۹ چراغ راهنمایی و رانندگی موجود در سطح شهر، هوشمند شده است.

وی با تاکید بر اینکه دوربین‌های هوشمند باید در همه تقاطع‌های شهر فعال شود بیان کرد: قرار دادن مامور پلیس در میدان‌ها و تقاطع‌ها، برای روان‌سازی ترافیک، کارایی لازم را نخواهد داشت.

همزمان با هفته نیروی انتظامی، نشست صمیمی فرماندار قم با رئیسان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس راهنمایی رانندگی قم برگزار و طی آن، از خدمات و تلاش‌های نیروهای انتظامی و راهور تجلیل شد.

فرماندار: مدیریت ترافیکی قم نیازمند هوشمندسازی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha