۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85621957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لوکاشنکو: اصلاح دکترین هسته‌ای روسیه موجب تقویت روسیه و بلاروس شد

تهران-ایرنا- رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت: اصلاح دکترین هسته‌ای روسیه موجب تقویت جایگاه روسیه و بلاروس شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به این سوال که مینسک پس از اصلاح دکترین هسته ای روسیه چه احساسی داشت، به خبرنگاران گفت: «تقویت موقعیتی که از مدت‌ها پیش احساس می‌کردیم.»

وی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تصمیم برخی از سیاستمداران اوکراینی برای حمله به بلاروس هم تصریح کرد: مینسک منتظر آنهاست.

رئیس جمهور بلاروس افزود: هیچ یک از مقامات اوکراینی حتی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به این حمله فکر هم نمی‌کنند ولی این اقدام موجب فروپاشی رژیم کی‌یف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سه ماه پیش پیشنهاد تغییر در دکترین هسته‌ای این کشور را مطرح کرد و گفت: ما شاهد یک وضعیت سیاسی و نظامی مدرن هستیم که مدام در حال تغییر است و باید این مساله را مد نظر داشته باشیم. ظهور منابع جدید تهدید نظامی و خطرهای پیش روی روسیه و متحدان از جمله مسائلی است که باید به آنها توجه کنیم.

رئیس جمهور روسیه خواستار ایجاد تغییراتی شد که بر مبنای آن اگر روسیه مورد «حمله گسترده هوایی» قرار گیرد، مسکو پاسخ هسته‌ای به آن را مد نظر قرار خواهد داد.

رویترز نیز در گزارشی نوشت، پوتین هشدار داد که اگر روسیه توسط هر کشوری مورد حمله قرار گیرد یا هدف حمله‌ای متعارف با حمایت یک قدرت هسته‌ای واقع شود، مسکو ممکن است که در پاسخ به آن از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha