۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85621967
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تأکید بغداد بر حمایت از توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان

تهران- ایرنا- سخنگوی رسمی دولت عراق بر حمایت از تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و لبنان تأکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، «باسم العوادی» سخنگوی رسمی دولت عراق ضمن تأکید بر حمایت این کشور از تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و لبنان، گفت که بغداد از فرصت حضور در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای و روابط با برادران و دوستان خود برای تحقق این هدف استفاده خواهد کرد.

العوادی همچنین بر حمایت از پایداری دو ملت لبنان و فلسطین تأکید کرد و افزود: دولت بر مخالفت با طرح‌های خائنانه علیه برادران ما و اهانت به آن‌ها تأکید می‌کند به خصوص که این برادران در مسیر حمایت از ملت فلسطین و احقاق حق این ملت و نیز حق ملت لبنان در حاکمیت بر سرزمین خود و حمایت از مرزهای آن به دور از وحشی‌گری دشمن تلاش می‌کنند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز امروز در جدیدترین آمار خود از شهادت ۴۱ هزار و ۹۶۵ شهروند فلسطینی در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این منطقه خبر داد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha