ذوب‌آهن به مهرام پیوست؛ خداحافظی یکی دیگر از نام‌های بزرگ از بسکتبال

تهران- ایرنا- با وجود تلاش‌ مسئولان سازمان لیگ بسکتبال و نشست‌هایی که با حضور نمایندگان تیم‌ها در ماه‌های گذشته برگزار شد، ذوب‌آهن اصفهان تنها چند روز مانده به آغاز لیگ از رقابت‌ها کنار کشید تا پس از مهرام، یکی دیگر از نام‌های بزرگ هم کنار برود.

به گزارش ایرنا، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در شرایطی از روز پنجشنبه ۱۲ مهر آغاز شد که ذوب‌آهن به طور قطعی از لیگ کناره‌گیری کرد. برنامه‌ریزی سازمان لیگ و تلاش‌هایی که برای ۱۲ تیمی شدن آن شده بود بی‌ثمر ماند و حتی تعویق یک ‌هفته‌ای برای کمک به تیم‌ها هم نتیجه‌ای دربرنداشت.

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر روز دوشنبه ۲ مهر در سالن آکادمی فارسی کمیته ملی المپیک برگزار شد. لحظاتی قبل از شروع این مراسم اعلام شد ۴ تیم دیگر درخواست حضور در این لیگ را دارند که یکی از آنها، ذوب‌آهن اصفهان بود، هر چند در ادامه این حضور با ابهاماتی همراه شد تا در نهایت مشخص شود اصفهانی‌ها در این فصل در لیگ برتر بسکتبال تیمداری نمی‌کنند. موضوعی که هنوز به صورت رسمی به اطلاع فدراسیون بسکتبال نرسیده اما یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، آن را تائید کرده است.

ذوب‌آهن به مهرام پیوست؛ خداحافظی یکی دیگر از نام‌های بزرگ از بسکتبال

دلیل کناره‌گیری ذوب‌آهنی‌ها به مشکلات فصل قبل آنها و مسائل مالی باز می‌گردد؛ اما چرا مسئولان این تیم چند ساعت مانده به مراسم قرعه‌کشی درخواست حضور در لیگ را دادند و چند روز بعد، تصمیم به کناره‌گیری کردند؟

این رفت و آمدها شاید برای تیمی که نمی‌خواهد در لیگ حضور داشته باشد مشکل چندانی ایجاد نکند اما بدون شک قرعه‌کشی و برنامه‌های لیگ را با چالشی جدی مواجه خواهد کرد ضمن آنکه بسیاری از بازیکنان هم بدون تیم مانده و باید دید با این اتفاق چگونه مواجه خواهند شد.

با توجه به اینکه قراردادی از سوی ذوب‌آهن با بازیکنان منعقد نشده و تدارکاتی هم برای تیمداری در این فصل نشده بود، عدم حضور آنها در رقابت‌های این فصل لیگ برتر بسکتبال دور از تصور نبوده و نیست و آنطور که شنیده می‌شود بودجه‌ای نیز برای بسکتبال در نظر گرفته نشده بود. عدم پاسخگویی به نامه‌های سازمان لیگ هم به نوعی نشان داد آنها قید حضور در لیگ برتر بسکتبال را زده و تنها به حضور در لیگ برتر فوتبال تمایل دارند که حاشیه‌های فصل قبل ذوب‌آهنی‌ها در این تصمیم هم چندان بی‌تاثیر نبوده است.

ذوب‌آهن به مهرام پیوست؛ خداحافظی یکی دیگر از نام‌های بزرگ از بسکتبال

با وجود آنکه لیگ هنوز شروع نشده اما مشخص است که نظر کیفی قابل مقایسه با لیگ فصل قبل نیست و تفاوت‌هایی را شاهد خواهیم بود. لیگ سال قبل به زعم بسیاری از کارشناسان، لیگی قابل قبول بود که رضایت‌مندی تماشاگران را به همراه داشت و تا روزهای پایانی نیز چند تیم شانس قهرمانی داشتند اما در این فصل با توجه به بازیکنان جذب شده و نفراتی که به خدمت گرفته‌ شده‌اند، باید قهرمان را تنها در بین طبیعت اسلامشهر، شهرداری گرگان و کاله مازندران جست‌وجو کرد که بدون شک از زیبایی‌های لیگ می‌کاهد.

در لیگ برتر امسال نام‌هایی جدیدی به چشم می‌خورد که باید امیدوار باشیم تا پایان فصل در جدول رقابت‌ها باقی بمانند و در ادامه راه کنار نکشند که اگر چنین شود باید فکری اساسی کرد. شاید بهتر این باشد که سازوکار دیگری برای لیگ برتر بسکتبال دیده شود تا در چنین شرایطی امکان تغییر و تحول باشد و بازیکنی بیرون نماند و هم لیگ از تب و تاب نیفتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha