۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
کد خبر: 85622108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولیت آستان قدس: پیروزی جبهه حق حتمی است

۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
کد خبر: 85622108
تولیت آستان قدس: پیروزی جبهه حق حتمی است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جبهه حق و دوستان خدا، سنت و قضای حتمی الهی است از این رو مطمئن هستیم که آرمان جبهه مقاومت و حزب الله پیروز است، هرچند اگر رخدادهای تلخی رخ دهد، اما سنت الهی تغییر ناپذیر است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان قدس، حجت الاسلام احمد مروی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از مداحان و فعالان هیات های مذهبی مشهد با گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله به جایگاه رفیع لبنان در پرورش علمای بزرگ تشیع اشاره و بیان کرد: جبل‌ عامل در جنوب لبنان نقش بسیار مهمی در نشر تشیع و اندیشه اهل بیت(ع) داشته است و علمای بزرگی از آن خطه برخاسته و فقه و اندیشه مکتب اهل بیت(ع) را گسترش داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‎های بانیان و دست‌اندرکاران مجالس سوگواری محرم و صفر در برگزاری باشکوه این آئین‌های معنوی قدردانی کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ و پس از وقوع عاشورا، تلاش‌های فراوانی از سوی جریان‌های مستکبر برای فراموشی نهضت اباعبدالله(ع) انجام شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اراده خداوند بر باقی ماندن نام سیدالشهدا(ع) و نهضت عاشوراست اما اراده الهی به واسطه اسباب‌هایی محقق می ‎شود و هیاتها، مداحان و ستایشگران مکتب اهل بیت(ع) اسباب خداوند برای زنده نگه داشتن نام اباعبدالله(ع) هستند؛ از این رو این گروه با اقامه عزای امام حسین (ع) دست خداوند در برپایی پرچم عاشورا هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه به هر میزان عظمت کار انسان بیشتر باشد، مسئولیت او نیز سنگین‌تر است، بیان کرد: به همان میزان که پوشیدن لباس دین و عنوان قاری قرآن و ذاکر اباعبدالله داشتن و هیاتی بودن، قداست دارد به همان میزان نیز مسئولیت آور است.

وی افزود: میزان نزدیکی انسان به اهل بیت(ع) به میزان انس و ارتباط روحی او با تعالیم، آموزه‌ها و سلوک ائمه اطهار(ع) بستگی دارد.

حجت‌الاسلام مروی گفت: در صورتی این افتخار در آخرت با همنشینی آن حضرات کامل می‌شود که با اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ارتباط روحی نیز برقرار شده و سلوک، اخلاق، دینداری، معاشرت و شئون مختلف زندگی شخصی و اجتماعی انسان با زندگی ائمه اطهار(ع) منطبق باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha