۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85622260
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چین: حقوق مشروع مردم فلسطین باید محقق شود

۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۷
کد خبر: 85622260
چین: حقوق مشروع مردم فلسطین باید محقق شود

تهران- ایرنا- چین به مناسبت فرارسیدن سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» ضمن ابراز نگرانی شدید از ادامه حملات (رژیم) اسرائیل به نوار غزه و فاجعه انسانی ناشی از آن، تاکید کرد که تنها راه‌حل این بحران تحقق حقوق ملی و مشروع فلسطینیان و توقف فوری حملات است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ سخنگوی این وزارتخانه در سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی که به محاصره بی‌وقفه فلسطینی‌ها تبدیل شد و دامنه‌های حملات تل‌آیو حتی به لبنان هم رسید، اظهار داشت: یک‌سال از حملات [رژیم] اسرائیل در نوار غزه گذشته و این بحران فاجعه‌ انسانی بی‌سابقه‌ای ایجاد کرده که جان بسیاری از بی‌گناهان را گرفته است و ما از تداوم این جنگ و نبود چشم‌انداز صلح عمیقا نگران هستیم.

وی افزود: واقعیت‌های تلخ نشان می‌دهد که خشونت و اقدامات نظامی نه تنها راه‌حل نیست، بلکه باعث انباشت کینه‌های تازه و قدیمی می‌شود و صلح و ثبات را دورتر می‌کند.

مائو با بیان اینکه چین طرح سه‌مرحله‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ارائه داده است تا نشان دهد که اولویت اصلی آتش‌بس، باید پایان جنگ و کمک‌های بشردوستانه باشد، تصریح کرد: «حاکمیت فلسطینیان بر سرزمین فلسطین» به عنوان اصل بنیادین بازسازی پس از جنگ باید به رسمیت شناخته و طرح «راه‌حل دو دولت» نیز به عنوان تنها مسیر آینده دنبال شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: «در کنار نگرانی‌های امنیتی (رژیم) اسرائیل که مورد توجه است باید حقوق ملی و مشروع مردم فلسطین باید تحقق یابد».

مائو از جامعه بین‌المللی خواست: «در جهت کاهش تنش‌ها و برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی بزرگ‌تر، معتبرتر و مؤثرتر برای تحقق طرح راه‌حل دو دولت و ایجاد صلح پایدار، جدول زمانی و نقشه راه مشخصی ترسیم کند که هدف نهایی آن همزیستی مسالمت‌آمیز دو کشور فلسطین و اسرائیل و همزیستی دو ملت عرب و یهود باشد».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha