۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85622480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان از رویداد ملی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی میزبانی می‌کند

زنجان - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: رویداد ملی طراحی و معرفی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی زمانی روز چهارشنبه در نشست خبری پیرامون این رویداد، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رویداد ملی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی، آبان ماه در شهر زنجان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور، رونق کسب و کارهای بر پایه علم و دستاوردهای علمی است، اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ نوآوری مجموعه رویدادهایی را در حال تدوین و برگزاری هستیم که رویداد ملی معرفی محصولات جدید صنایع غذایی نیز در همین راستا است.
زمانی اضافه کرد:البته ارائه ایده منحصر به این محصول نیست و شرکت کنندگان می توانند در خصوص همه محصولات کشاورزی ایده پردازی داشته باشند.
این مسوول با بیان اینکه زنجان عهده دار راهبری فناورانه زنجیره ارزش زیتون و صنعت نساجی در کشور است، گفت: تکمیل زنجیره های ارزش راهبردی با محوریت پارک‌های علم و فناوری در استان ها انجام می شود و تعیین هر استان به عنوان محور در هر زنجیره ارزش ‌بر اساس ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در آنها صورت گرفته است.
وی ادامه داد: طراحی و معرفی محصول جدید در واقع همان دنبال کردن زنجیره زیتون است.
زمانی با بیان اینکه مسوولیت توسعه اکوسیستم علم و فناوری استان بر عهده پارک علم و فناوری است، گفت: حدود ۱۸ مرکز رشد، خانه خلاق و مراکز نوآوری در استان زنجان فعالیت دارد و تلاش ما همگرا کردن این مراکز و فعالیت ها در جهت کارآمدی آنها برای بروز خلاقیت های جوانان است.
مهدی شجاعی، رییس مرکز نوآوری های صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور نیز در این نشست با بیان اینکه تا کنون ۱۹۲ شرکت و واحد تولیدی برای شرکت در رویداد ملی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی به میزبانی زنجان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: مرکز نوآوری آپیک(مرکز نوآوری صادرات محصولات کشاورزی) از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله رویدادهایی را در حوزه محصولات کشاورزی در استان برگزار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha