ساماندهی متکدیان در مشهد گرفتار دور باطل است

مشهد- ایرنا- معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: هزینه جمع‌آوری و نگهداری یک ماهه هر متکدی ۱۶ میلیون ریال است، اما درگیر چرخه باطل جمع‌آوری و بازگشت مجدد متکدیان شده‌ایم.

مهدی ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: برای خروج از این چرخه باطل ۲۰ ساله جمع آوری متکدیان نیاز به کار فرهنگی داریم، همه نهادهای مرتبط و شهروندان باید در این مسیر همکاری و کمک کنند.

وی اضافه کرد: ۱۳ نهاد در خصوص ساماندهی متکدیان مسوولیت دارند و شهرداری مشهد فقط وظیفه جمع آوری متکدیان و تجهیز خانه سبز را عهده دار است.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: تا مردم به متکدیان کمک کنند، این چرخه باطل ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هزار و ۴۱۷ متکدی در نیمه نخست امسال از سطح شهر جمع آوری شده اند که ۱۳ نفر از این تعداد بیمار روانی بودند، ۲ نفر نیازمند واقعی بودند که به کمیته امداد معرفی و ۳۷ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

ابراهیمی گفت: ۱۳ نفر از این تعداد به مراجع قضایی معرفی شدند، ۵۹ نفر به شهرستان های خود بازگشته اند و ۱۹۵ نفر نیز به خانواده تحویل داده شده اند.

تست اعتیاد ۹۵ درصد متکدیان در مشهد مثبت است

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه گفت: تست اعتیاد ۹۵ درصد از متکدیان جمع آوری شده در این کلانشهر مثبت است.

وی ادامه داد: ۵۸۸  متکدی در مشهد معتاد بودند که به کمپ ماده ۱۶ اعزام شدند، پنج نفر هم اتباع خارجی بودند که برای بازگشت به کشورشان به اردوگاه «حسن آباد» اعزام شدند.

به گفته وی، ۱۶۸ نفر نیز نیاز به ساماندهی در خانه سبز داشتند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: ۶۶۹ نفر از متکدیان جمع آوری شده در نیمه نخست امسال زن و بقیه مرد هستند.

وی ادامه داد: ۱۰۴ کودک پسر و ۱۲ کودک دختر نیز در بین متکدیان بود.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد کودکان متکدی نیز اتباع خارجی هستند، افزود: به تازگی زن عراقی در محدوده حرم رضوی شناسایی شد که در مدت سه ماه اعتبار گذرنامه خود مشغول متکدی‌گری بوده است.

وی ادامه داد: درآمد روزانه متکدیان از ۱۰ میلیون ریال تا حدود ۱۷۰ میلیون ریال متغیر است و تصمیم گیری در خصوص مبالغ ضبط شده از متکدیان بر اساس رای مقام قضایی انجام می شود.

هزینه کرد ۶۰۰ میلیارد ریالی برای ساماندهی معتادان متجاهر

ابراهیمی در خصوص معتادان متجاهر نیز  اظهار کرد: شهرداری در موضوع جمع آوری معتادان متجاهر به نیروی انتظامی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری در ۲ سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال در حوزه درمان و نگهداری معتادان متجاهر در کمپ ماده ۱۶ هزینه کرده است، همچنین مرکز غربالگری معتادان متجاهر در خانه سبز شهرداری فعال شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته ۱۲۰ نفر معتاد متجاهر زن در کمپ های ماده ۱۶ ترک اعتیاد کرده اند که طبق بررسی صورت گرفته ۳۰ نفر از آن‌ها به پاتوق های اعتیاد برنگشته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha