۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85622802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجت الاسلام خسروپناه: تدوین الگوی حکمرانی ورزش یک ضرورت است

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تدوین الگوی حکمرانی ورزش تأکید کرد و گفت: ورزش به عنوان یک عامل فرهنگ‌ساز اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار با وزیر ورزش و جوانان، به تشکیل شورای عالی نوجوانان و ارتقای شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان اشاره و هدف این تغییر را تمرکز بیشتر بر نیازهای فرهنگی و اجتماعی نوجوانان عنوان کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کارکرد شورای عالی ورزش ضعیف شده و باید اساسنامه آن جدی‌تر گرفته شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی ۶ مصوبه در حوزه ورزش دارد که شامل پذیرش قهرمانان ورزشی المپیک جهانی در رشته تربیت بدنی، سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی ورزش بانوان، اولویت‌های فرهنگی ورزش، سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش و بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده است.


حجت السلام خسروپناه با تاکید بر همکاری با وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه فردی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه اقدام جدی نداشته است، در حالی که ورزش به عنوان یک عامل فرهنگ‌ساز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی بر لزوم توجه جدی‌تر به ورزش بانوان و ورزش عمومی تاکید کرد باید با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تلاش شود اسناد ورزش به قانون تبدیل شوند. در وزارت ورزش باید منظومه فکری مقام معظم رهبری در حوزه ورزش گردآوری و احصا وضعیت ورزشکاران پارالمپیک در بحث اشتغال و معیشت رسیدگی شود.

فهیمه فرهمندپور رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان در این دیدار گفت که با راه اندازی میز ورزش بانوان در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توان دغدغه‌های حوزه ورزش بانوان را رصد و بررسی کرد.

ابراهیم شکرانی دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست گفت: در مدت کوتاه انتصاب وزیر ورزش و جوانان کارهای خوبی انجام شده، با تدبیر دبیر شورا میز فرهنگ ورزش را راه‌اندازی کردیم، توافق خوبی با کمیته ورزش مجلس انجام داده‌ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha