محکومیت حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و غزه

تهران-ایرنا- در نهمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری انقلاب که مقامات داخلی و خارجی هم حضور داشتند، حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها در لبنان و غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، نهمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی با همت سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این کنفرانس که مقامات مختلف داخلی اعم از کشوری و لشکری و جمعی از مدعوین خارجی و نمایندگانی از جنبش های مقاومت منطقه در ایران حضور داشتند؛ با محوریت «شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، وعده صادق ۲ و نظم منطقه‌ای» برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام «محمود محمدی عراقی» رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، «عبدالله صفی‌الدین» مسئول دفتر حزب‌الله لبنان در ایران، «یونس حنیه» رییس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، «باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین، «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، سردار سرتیپ پاسدار «ابراهیم جباری» مشاور فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» معاون اول دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام «سید عبدالله حسینی» رئیس مرکز اسلامی آفریقای جنوبی، «امین انصاری» دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.

ملت لبنان و فلسطین در مقابل جنایتکاران محکم ایستاده‌اند

در ابتدای این مراسم، «باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین اظهار داشت: ما یک انسان کمیاب را در سطح جهان اسلام را از دست دادیم و شهادت سیدحسن نصرالله عزای ما از حادثه کربلا را نشان می‌دهد.

باقر درویش با بیان اینکه آتش کینه ما از دشمنان افزوده شده است، ادامه داد: همه ما عزم خود را برای نابودی ظالمان عالم جزم کرده‌ایم تا بر آنها غلبه کنیم.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین یادآور شد: جنایات‌ها و وحشی گری‌های صهیونیست‌ها در لبنان و فلسطین بسیار برای ما دردناک و درد آور است. زنان و جوانان و کودکان بی‌گناه و مظلوم را به شهادت می‌رسانند و متاسفانه همچنان این جنایات را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هدف جنایتکاران صهیونیستی نابودی مردم مظلوم فلسطین و لبنان است، یادآور شد: امروز ملت لبنان و فلسطین در مقابل جنایتکاران محکم ایستاده‌اند و قطعا جنایتکاران شکست خواهند خورد.

باقر درویش با اشاره به سکوت مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌های صهیونیست‌ها گفت: این سازمان‌ها فقط عنوان حقوق بشر را یدک می‌کشند و مجاهدان در فلسطین و لبنان با جان و دل از ملت خود دفاع می‌کنند.

دشمن صهیونیستی در جهت فتنه انگیزی در اقوام تلاش زیادی دارد

در ادامه نیز، «شیخ غازی یوسف حنینه» رئیس هیئت امنای تجمع علمای لبنان اظهار کرد: ما مدتی با سید حسن نصرالله زندگی کرده و نصف عمرمان را با وی گذراندیم و همه قدرت و عظمت ایشان را در رویاروی با دشمن درک کردیم. سید حسن نصرالله فکر اسلامی و وحدت را همیشه با خود داشت و در مسیر وحدت تشیع در مقابل دشمن از هر امکانات و توانایی که داشت استفاده و برای وحدت شیعه و سنی بسیار تلاش کرد.

وی افزود: سید حسن نصرالله برای وحدت مسلمین و مسیحیان در لبنان تلاش بسیاری کرد، دقیقا مهم‌ترین کاری را که برای مقابله با دشمن انجام می‌شد وی انجام داد. دشمن صهیونیستی در جهت فتنه انگیزی در اقوام بسیار تلاش کرده و تبلیغات گسترده‌ای را انجام داد، اما در مقابل سید حسن نصرالله در جهت وحدت این جامعه حرکت کرد.

غازی یوسف گفت: خداوند در قرآن تذکر داده است که در خط دشمن قرار نگرفته و بازیچه آن‌ها نشویم. خداوند خواسته است تا در کشورهای خود توانمند و قدرتمند شویم و همچنین از جان خود گذشته و جان خود را تقدیم پروردگار کنیم.

حتی دشمن صهیونیستی هم عظمت سیدحسن نصرالله را تحسین می‌کرد

سردار سرتیپ پاسدار «ابراهیم جباری» مشاور فرمانده کل سپاه نیز سخنران بعدی این مراسم بود که اظهارداشت: صهیونیست‌های جنایتکار در طول یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را به شهادت رساندند و در مقابلِ گروه‌های مقتدر مقاومت، هیچ دستاوردی نداشتند.

سردار جباری با بیان اینکه امروز حزب‌الله و حماس قوی‌تر و مستحکم‌تر از گذشته هستند و قدرت نظامی آن‌ها بیش از پیش است، افزود: ۹۰ درصد موشک‌های ما در عملیات «وعده صادق ۲» با موفقیت به اهداف مورد نظر اصابت کرد و صحنه‌های زیبای شکننده بودن جنایتکاران صهیونیستی را مشاهده کردیم.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: در جریان این عملیات، همزمان عملیات سایبری و جنگالی را روی سامانه‌های دفاعی جنایتکاران صهیونیست انجام دادیم که موجب عبور موشک‌ها و اصابت‌شان به اهداف مد نظر شد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جریان عملیات وعده صادق ۲، همه امکانات و پیشرفته‌ترین تجهیزات خود را برای مقابله با ما به میدان آورده بودند؛ اما به‌شدت دچار غافلگیری نظامی و اطلاعاتی سنگین شدند؛ همچنان‌که در پی عملیات طوفان‌الاقصی، مقابل حماس در همان ابتدا دچار غافلگیری شدند، آسیب جدی دیدند و حیثیت آن‌ها بر باد رفت.

سردار جباری افزود: در این عملیات، موشک‌های ایرانی با موفقیت به پایگاه‌های مهم و آشیانه‌های جنگنده‌های F-۳۵ جنایتکاران صهیونیست اصابت کردند که تعداد قابل توجهی از این جنگنده‌ها منهدم شد و این تنها بخش کوچکی از توانمندی دفاعی و نظامی نیروهای مسلح کشورمان بود.

مشاور فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و سیدحسن نصرالله شخصیت و جنبه معمارانه داشتند، اظهار داشت: این عزیزان در سیاست، دفاع و امنیت ساختارهایی را بنا و کامل کردند که امروز جبهه مقاومت را مقتدرتر کرده است.

وی یادآور شد: نیروی قدس سپاه به برکت مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی مطرح و جهانی شد و دستاوردهای زیادی برای جبهه مقاومت ایجاد کرده است. جنبش حزب‌الله لبنان هم با مجاهدت‌های شهید «موسوی» بنا نهاده و گام‌های بلندی از سوی آن برداشته شد و در ادامه با مسئولیت شهید سیدحسن نصرالله به جایگاه رفیع‌تری دست یافت؛ جنبشی که وحدت و انسجام را در لبنان و جبهه مقاومت توسعه داده است.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: شهید نصرالله یک فرمانده جامع‌الاطراف و مصمم در اجرای برنامه‌ها بود و مجموعه حزب‌الله بی چون و چرا از این عزیز تبعیت و حتی دشمن صهیونیستی هم عظمت سیدحسن نصرالله را تحسین می‌کرد.

سیطره تبلیغی استکبار نمی‌گذارد حقایق به گوش مردم جهان برسد

همچنین، حجت‌الاسلام «سید محسن موسوی» معاون اول دادستان کل کشور نیز اظهارداشت: باید این موضوع را بیان کنیم تا جوانان و مردم ما بدانند و برای آن‌ها عظمت مقاومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین پستی و زبونی دشمن تبیین شود. جایگاه پستی که سید مقاومت درخصوص رژیم صهیونیستی به خوبی مطرح می‌کرد و آن را سست‌تر از خانه عنکبوت می‌نامید.

وی اضافه کرد: مصداق این موضوع را در حماسه ۷ اکتبر دیدیم که عزیزان مقاومت چگونه اثبات کردند که واقعاً رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت است؛ این‌ها باید تبیین شود تا همه بدانند که اسرائیل غاصب چقدر جنایتکار است و گاهی خودشان نیز اقرار می‌کنند که به چه وضعیت پستی گرفتار شده است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: کدام نظام قدرتمند جهانی با بمب، موشک، ترور و تخریب توانسته است پیروز شود؟ کدام حاکم نظامی سنگدل توانست بر مستضعفین پیروز شود؟ اگر تاریخ را مطالعه کنیم، می‌بینیم که هیچکدام از جنایتکاران پیروزی نداشته و از تاریخ روزگار محو و نابود شدند؛ مانند صدام و دیکتاتورهای دیگری که سرانجامشان نیستی و نابودی شد و قطعاً رژیم صهیونیستی نیز مانند تمامی زورگویان به نیستی خواهد رسید و نابود خواهد شد.

معاون اول دادستان کل کشور عنوان کرد: متأسفانه سیطره تبلیغی دست آن‌هاست و نمی‌گذارند تا این حقایق به گوش مردم جهان برسد و آن‌جایی که صدای ما می‌رسد، می‌بینیم که چگونه علیه این مستکبران شعار داده و دل در گرو مردم مظلوم غزه و لبنان داده‌اند.

جنایات صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد

«امین انصاری» دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این کنفرانس اظهارداشت: در طول تاریخ شاهد شهادت بزرگانی از انسان‌های کامل الهی بودیم؛ انبیاء (ع)، ائمه خدا، امامان معصوم، به شهادت رسیدند، اما خط سیر پرچم اسلام ناب امروز متوقف نشده است.

وی گفت: اگر سید حسن نصرالله‌هایی که تربیت شده مکتب امام راحل و رهبری انقلاب هستند به شهادت می‌رسند، به این معنا نیست که حرکت مقاومت لبنان به اتمام رسیده بلکه انسجام درون سازمانی مقاومت در ابعاد نظامی، حاکمیتی و مردمی به اندازه‌ای قوی است که با رفتن یک فرمانده، فرماندهان دیگر جایگزین می‌شوند. شهید سیدنصرالله در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی محکم ایستاده و جنایتکاران را از بیروت بیرون راند، با آنها جنگید و امروز صهیونیست‌ها در مشت مقاومت هستند.

انصاری با بیان اینکه همه دنیا نظاره گر جنایات صهیونیست‌ها هستند و قطعا این جنایات با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، یادآور شد: اگر آمریکای جنایتکار حمایت خود را از صهیونیست‌ها بر می‌داشت قطعا صهیونیست‌ها یک هفته هم دوام نمی‌آوردند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha