رشد ۳۰۰ درصدی درآمدهای گمرک یزد/ ثبت بیشترین اظهارنامه صادراتی  کشور در استان

یزد- ایرنا - سرپرست گمرکات استان یزد گفت: درآمدهای این اداره کل در سال جاری به افزون بر هشت هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۰۰ درصد رشد نشان می دهد.

"محمد قاسم پور" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حجم اظهارنامه های صادرات این اداره کل را ۲۲ هزار و ۳۴۱ فقره در نیمه نخست سال جاری ذکر کرد و افزود: اداره کل گمرکات استان از حیث تعداد اظهارنامه صادراتی رتبه اول را در بین گمرکات کشور داراست.

وی اظهار کرد: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی از گمرک یزد ترخیص می شود که بخش عمده آن را کاشی وسرامیک، مقاطع فولادی، هیدروکربن ها، ترکیبات مولیبدن و محصولات پلاستیکی تشکیل می دهد.

قاسم پور تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۲۲۷ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.

سرپرست گمرکات یزد، عراق، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی ترکیه و روسیه را عمده مقصد کالاهای صادراتی استان در سال جاری ذکر کرد.

قاسم پور در ادامه در خصوص فرآیند واردات به گمرک یزد، اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۶ هزار و ۵۴۷ تن کالا به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار طی یک هزار فقره اظهارنامه به کشور وارد شده که از حیث وزن ۱۳ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۱ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که مبدا آنان بیشتر چین، ترکیه، امارت متحده عربی ، هلند و ایتالیا بوده است.

سرپرست گمرکات استان یزد با بیان اینکه بستر و تسهیلات لازم برای ارائه خدمات بهینه در گمرک یزد فراهم است خاطرنشان کرد: پذیرش ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه، پذیرش درخواست‌های ایجاد انبار اختصاصی، امکان ورود موقت مواد اولیه با تضمین سپاری بدون الزام به پرداخت حقوق و عوارض، استرداد حقوق و عوارض گمرکی، ارزیابی در محل و عدم ارسال مجدد کالای اظهاری به آزمایشگاه از جمله تسهیلات گمرک برای ترخیص کالا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha