۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۹
کد خبر: 85623292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین جشنواره ملی شعر طنز «دادخند» در یزد به پایان رسید

یزد- ایرنا- آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر طنز «دادخند» چهارشنبه شب با حضور جمعی از شاعران، ادیبان و مسئولان و با تجلیل از برگزیدگان در سالن برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس کل دادگستری یزد چهارشنبه شب در این آیین با اشاره به اینکه آثار مثبت برنامه‌های طنز نقش مهمی در اصلاح امور دارد گفت: برگزاری این جشنواره در بالاترین سطح ممکن در دادگستری پیگیری و اجرا رشد و امید است هر ساله بهتر از گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام حسین طهماسبی با تشکر از همکاری دستگاه های مختلف و شاعران و مسئولان در برگزاری جشنواره افزود: خروجی این جشنواره می‌تواند منجر به خلق برخی ضرب المثل‌های شیرین فارسی شود و این اقدام دستگاه عدلیه منشاء خیری در ادبیات فاخر کشور باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه عدلیه خود را بی نیاز از نقد و تذکر نمی‌بیند و اعتقاد داریم فاخرترین، موثرترین و دقیق‌ترین نوع نقد ها را می توان در قالب طنز ارائه کرد و باید شاهد برگزاری این برنامه های فرهنگی و هنری باشیم.

همچنین معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور با قدردانی از تلاش های انجام گرفته در برگزاری جشنواره گفت: ۲ موضوع مهم عدلیه و هنر از اهمیت فراوان برخوردار است که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و و سرمایه‌های کهن این سرزمین است.

سعید لشکری در ادامه مفهوم هنر انقلاب را هنری در راستای خدمت صادقانه به مردم ذکر کرد و افزود: شعر از خلقت‌ها و نعمت‌های الهی است که مردم کشورمان از دیرباز آن را قدر دانسته‌اند و برگزاری این جشنواره ها اهمیت فراوانی در کشور دارد .

همچنین حجت الاسلام مهدی پرنیان دبیر جشنواره با ارائه گزارشی از این دوره از جشنواره که در قالب شعر بیان شد گفت: دومین دوره این جشنواره ملی در سه بخش عمومی مرتبط با «فرهنگ همراه» ناظر بر آسیب‌های تلفن همراه، بخش «قوه قوی» مرتبط با مسائل حوزه قضایی و بخش دیگری در رابطه با مواجهه مردم با قوه قضاییه برگزار شد.

دومین جشنواره ملی شعر طنز «دادخند» در یزد به پایان رسید

وی داوران جشنواره را ناصر فیض و عباس احمدی از شاعران طنزپرداز برجسته کشور نام برد و گفت: ۱۹ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که ۱۰ اثر شایسته تقدیر ویژه و ۹ اثر نیز در سه بخش جشنواره به عنوان نفرات اول تا سوم برای تجلیل معرفی شدند.

این جشنواره در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و ایجاد زمینه‌های ارتباط بیشتر دستگاه قضایی با اقشار تأثیرگذار اجتماعی همچون هنرمندان، نویسندگان، شاعران و طنزپردازان برگزار شد.

جشنواره در سه بخش عمومی شامل "فرهنگ همراه" در مورد آسیب‌های تلفن همراه ، بخش "قوه قوی" مرتبط با مسائل حوزه قضایی و بخش سوم هم در زمینه مواجهه مردم با قوه قضاییه است.

شعرخوانی شاعران طنزپردازی از استانهای تهران، فارس و یزد، سخنرانی کوتاه و خاطره‌گویی استاد «زکریا اخلاقی»، پخش کلیپ از فعالیتهای دبیرخانه جشنواره و در نهایت تجلیل از برترین‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با اجرای سعید بیابانکی از شاعران برجسته کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha