۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85623295
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سکوت‌ رییس شمشیربازی در برابر حاشیه‌ها

۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۶
کد خبر: 85623295
سکوت‌ رییس شمشیربازی در برابر حاشیه‌ها

گرگان- ایرنا- علی‌رضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به حاشیه‌های ایجاد شده این رشته بعد از المپیک به ویژه صحبت‌های کاپیتان تیم ملی سکوت کرد و به سکوت خبری فدراسیون ادامه داد.

وی که برای شرکت در مجمع سالانه هیات شمشیربازی بازی به گلستان سفر کرد به ایرنا گفت: اگر فرزندی با پدر خانواده مشکل داشته باشد، نیاز نیست همسایه را باخبر کند.

پورسلمان در خصوص مواضع برخی افراد در بخش مالی فدراسیون و جابجایی هزینه‌ها گفت: همه مسایل مالی شفاف، واضح و روشن است و نیازی به دست‌کاری ندارد.

رییس فدراسیون شمشیربازی در خصوص حضورش در کنار پیمان فخری سرمربی تیم ملی هنگام برگزاری المپیک پاریس و شائبه دخالت در امور فنی و اعمال نظر بر روی داوران، گفت: کارتی که برای من در المپیک صادر شده بود به عنوان همراه ورزشکار و سرمربی تیم بود و به‌همین دلیل امکان نشستن در جایگاه مسوولان و مهمانان ویژه را نداشتم.

پورسلمان اظهار کرد: اگرچه حضورم در کنترل فضای روانی تیم و داوری می‌توانست تاثیرگذار باشد اما همانطور که سرمربی تیم ملی بارها اعلام کرد دخالتی در امور فنی نداشته و ندارم.

رییس فدراسیون شمشیربازی در خصوص مذاکره با مجتبی عابدینی برای هدایت تیم ملی اسلحه سابر گفت: پیشنهادات خود را مطرح کردیم و منتظر اعلام نظر کاپیتان سابق تیم ملی هستیم.

پورسلمان افزود: از سوی دیگر زمان را از دست نداده و با چند مربی دیگر نیز در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: بعد از افتخار به دست آمده در المپیک، قضاوت مردم برای ما خوشایند است و از سوی دیگر نباید وارد بخش داوری شویم.

پورسلمان بیان کرد: ملی‌پوشان ما در المپیکپاریس، حریفان امریکایی را شکست دادند که چندی قبل‌تر قهرمان جهان شده بود و مقابل مجارستان هم خوب مبارزه کردیم.

وی با اشاره به تاکیدات و توصیه‌های وزیر ورزش مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی، توجه به حوزه بانوان، کار در رده‌های سنی پایه و برنامه‌محور بودن کارها، افزود: رشد ۳۰۰ درصدی ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان که شهریور ماه برگزار شد، نشان از توجه به رده‌های سنی پایه و پشتوانه‌سازی برای‌ تیم ملی بزرگسالان است.

وی ادامه داد: رقابت‌های رده سنی نونهالان ماه آینده برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در حوزه هوش مصنوعی با یک شرکت دانش‌بنیان مذاکراتی داشتیم که در حال راه‌اندازی سیستم و برنامه‌ای برای آنالیز حریفان در رقابت‌های مختلف است و این برنامه قابلیت آنالیز هیات‌ها را خواهد داشت.

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: راهکارهایی اندیشیده شده تا ورزشکاران در رقابت‌های داخلی وسیله مسابقه‌ای شخصی داشته باشند و دغدغه دیرینه شمشیربازان برطرف شود.

پورسلمان اظهار کرد: تحریم ایران و مشکل تامین ارز، سبب شده تا ورزشکاران ما نتوانند لوازم شخصی مسابقه‌ای داشته باشند، اما با توجه به ورود سازندگان به سمت تولید لوازم مورد نیاز شمشیربازی از جمله، دستکش، ساک ورزشی تخصصی، گارد و حتی کاور شمشیر و سایر ملزومات، بخش زیادی از مشکلات حل شده و بخشی دیگر به مرور زمان حل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha