استاندار: اشکالات و موانع حوزه تجارت در سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیری و برطرف شود

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه تجارت باید نوآوری در دستورکار قرار گیرد و اشکالات و موانع این حوزه در استان با سرعت و جدیت پیگیری، برطرف و با شرایط روز دنیا تغییرات جدید اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست با مدیران گمرک و صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت بویژه شهید سید حسن نصرالله و یاران همراهش، افزود: سید حسن نصرالله سال‌های متمادی برای پیشبرد اسلام تلاش کرد و رشادت داشت.
وی بیان کرد: هرچه ارتباط دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تسهیلگر در حوزه تجارت و صنعت بیشتر باشد، موفقیت بهتری حاصل این استان می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شرایط خوبی داریم؛ اما کم کار هستیم، باید تلاش کرده تولید ثروت انجام شود، این مهم در حوزه کشاورزی، معادن، تجارت، گردشگری و اقتصاد دیجیتال پررنگ است؛ اما اصل تولید ثروت در حوزه کشاورزی و معادن بوده که مهم هستند.
وی اظهار کرد: در بخش معدن خداوند ثروت‌هایی در دل زمین قرار داده که انسان‌ها باید به دنبال آن رفته و تولید ثروت کنند، اگر دنیای اسلام از نظر اقتصاد و علمی قوی شود مانند فرهنگ، در تمام دنیا اول هستیم، قرآن برای ما راه را روشن کرده، تفکر و تدبر در آیات الهی راهگشای مسائل است.

در حوزه تجارت تسهیلگری کنید، باید از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد و با همدلی و همفکری کارها را پیش بردکرمی با بیان اینکه در حوزه تجارت باید نوآوری داشت،افزود: اشکالاتی در برخی از دستورالعمل‌ها وجود دارد که باید برطرف شود و با شرایط روز تغییرات ایجاد کرد، کسانی که در میدان هستند باید به خوبی فکر کرده و ایده پردازی کنند.
وی با بیان اینکه ارتباط با کشورهای همسایه باید تقویت شود، تاکید کرد: در حوزه تجارت تسهیلگری کنید در حوزه پاکستان و عمان در بخش تجاری ارتباطات باید بیشتر شود، باید از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد و با همدلی و همفکری کارها را پیش برد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر اخیر خود و هیات همراه به افغانستان گفت: این سفر با دعوت وزیر تجارت افغانستان از هیات ایرانی انجام و نشست‌های مختلفی با وزرای دیگر و مقامات مختلف انجام شد و توافقات بسیار خوبی به عمل آمد.
وی ادامه داد: کشور افغانستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن، نفت و گاز، ظرفیت‌های کشاورزی و تولید خشکبار دارد که باید از این ظرفیت‌ها با سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی استفاده کنیم.
کرمی افزود: سرمایه‌گذاری و استفاده از این ظرفیت‌ها و تولید ثروت امنیت و آرامش منطقه را به ارمغان می‌آورد؛ چرا که امنیت مقوله مهمی بوده باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تولید ثروت آن را ارتقا دهیم.
وی گفت: مردم را باید در اقتصاد پای کار آورد و از این ظرفیت استفاده کرد؛ چرا که هرجا مردم وارد شدند موفق بودیم، نمونه بارز آن در دفاع مقدس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha