۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85623576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: میزان سرمایه گذاری صنعتی در زنجان سه برابر شد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی در این استان از رقم ۵۸ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۷ هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تغییر رویکرد از ساختار پروژه محوری به سمت برنامه محوری در استان اشاره کرد و افزود: مبنای اصلی در مدیریت استان طی سه سال گذشته، عمل دقیق بر اساس آمار و اطلاعات مستند بوده است و تلاش کردیم بر مبنای شاخص های دقیق کشوری، عملکرد خود را مورد سنجش قرار دهیم.

وی ادامه داد: بر مبنای داده های مستند در شاخص های مهمی مثل نرخ بیکاری، مشارکت اقتصادی، نرخ تورم، میزان درآمد و وضعیت زیرساخت ها وضعیت استان رو به بهبود بوده است.

افشارچی با بیان اینکه در شاخص نرخ بیکاری وضعت استان از نرخ ۷.۵ درصد سال ۱۴۰۱ به ۶.۹ درصد در مقطع کنونی کاهش پیدا کرده است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از رقم ۴۵ درصد سال ۱۴۰۱ به رقم ۵۰.۷ در سال جاری افزایش یافته و استان در این شاخص رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: زنجان با نرخ تورم سالانه ۴۵.۹ در سال ۱۴۰۱ جزو استان های با تورم بالا بود ولی در مقطع کنونی بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم در زنجان به ۳۰.۵ درصد کاهش پیدا کرده و زنجان در جایگاه ۳۰ بین استان ها از حیث پایین بودن نرخ تورم قرار گرفته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ارتقای تولید ناخالص داخلی استان از اهداف مهم مدیریت استان زنجان بوده است، گفت: تلاش ما این بود با ایجاد همگرایی در بین دستگاهها برای تحقق این هدف گام برداریم و موفقیت هایی نیز به دست آوردیم.

افشارچی به پرداخت ۲۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط شبکه بانکی استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: هشت همت از این تسهیلات فقط به بخش مسکن پرداخت شده است.

وی همچنین به افزایش ۱۲ درصدی وضعیت درآمدی در استان نسبت به هزینه ها اشاره کرد و ادامه داد: کاهش ضریب جینی در استان از دیگر پیامدهای عملیاتی کردن برنامه ها بوده است.

افشارچی از خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ارزش ۸۷ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: تا کنون ۴۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است و باید این را بدانیم که استان متولی پرداخت بهای گندم نیست و پرداخت مطالبات گندمکاران از مراجع بالادستی انجام می شود.

استاندار زنجان گفت: از طرفی زنجان جزو استان های سردسیر بوده است و برداشت گندم در آن دیرتر انجام و در نتیجه بهای گندم هم دیرتر پرداخت می شود.

افشارچی با بیان اینکه هر کس که متولی و مسوول است باید دقیق حرف بزند، گفت: زبان دقیق شامل ارائه عدد و ارقام است، اینکه گفته اند کارهای استان معطل مانده، اینطور نیست و همه کارهای استان تا لحظه آخر با قوت و قدرت در حال پیگیری است و امیدواریم خداوند به همه ما تقوا در کلام و تقوای پشت تریبون را عنایت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha