کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت کشاورزان در سبزوار

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85623609
کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت کشاورزان در سبزوار

سبزوار- ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: اجرای طرح نصب سامانه جی‌پی‌اس بر روی ادوات کشاورزی، منجر به کاهش ۲۰ درصدی مصرف نفت‌گاز این منطقه در تابستان امسال شد.

به گزارش ایرنا، حمید مظفری‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از کنترل و پایش دقیق فعالیت ادوات کشاورزی را مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کنترل مصرف نفت‌گاز بخش کشاورزی، نصب جی‌پی‌اس بر روی ادوات کشاورزی از جمله تراکتورهاست که با انجام این طرح در فصل تابستان ۱۴۰۳ تا ۲۰ درصد در مصرف سوخت کشاورزان صرفه‌جویی شد.

مسوول سوخت‌رسانی غرب خراسان گفت: مصرف نفت‌گاز کشاورزان این منطقه در تابستان پارسال هفت میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بود که امسال این رقم با کاهش ۲۰ درصدی به پنج میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسید.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع ادوات کشاورزی در غرب خراسان فعالیت دارند که تاکنون افزون بر ۶۰۰ دستگاه آن به سامانه جی‌پی‌اس مجهز شده اند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای، تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را بر عهده دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha