خسروی منظم‌ترین مرز کشور در ایام اربعین شناخته شد

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه مرز خسروی در میان سایر مرزهایی اربعینی به عنوان منظم‌ترین مرز کشور شناخته شد، گفت: انتظامی استان در ایام اربعین با استقرار ۱۰ پاسگاه فرماندهی امنیت کاملی را در مسیر تردد زائران از مرز خسروی در عالی‌ترین سطح خود ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، سردار مهدی حاجیان روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا در نشست خبری با اشاره به پایش پهپادی (پرنده هدایت پذیر از دور) محورهای محل تردد زائران اربعین نیز افزود: امسال علاوه بر ۱۰۰ دوربین هوشمندی که در محورها تردد خودروها را رصد می کردند، در طول محورهای مواصلاتی نیز از پایش پهپادی که تصاویر ضبط شده را مستقیما به قرارگاه عملیاتی اربعین ارسال می کردند، استفاده شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به شعار امسال هفته نیروی انتظامی با عنوان "پلیس هوشمند و مردم قانون مدار " گفت: مردم جایگاه بالایی در تبیین ماموریت های این انتظامی در ایجاد نظم اجتماعی در جامعه برعهده دارند.

سردار حاجیان با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی در ماموریت های پلیس یادآور شد: در این راستا تاکنون هشت کلانتری در شهر کرمانشاه زیر پوشش طرح "هر کلانتری یک شهر" قرار گرفته و به تمام دوربین های سایر ارگانها و بانک های اطلاعاتی مختلف در حوزه استحفاظی خود مجهز شده اند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۸۰ درصد کلانتری های زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت افزود: حتی در برخی روستاهایی که با فراوانی جرم مواجه شده اند نیز دوربین هایی نصب خواهد شد که به اجرای این طرح در استان کمک شایانی خواهد کرد.

تغییر دادن مدل های کشف جرم در استان کرمانشاه

سردار حاجیان با بیان اینکه مدل های کشف جرم در استان تغییر پیدا کرده است یادآور شد: در کشف جرایم هم اکنون پلیس های تخصصی بلافاصله حضور پیدا کرده و در مورد آن بررسی و تحقیقات لازم را برای کاهش زمان کشف آن اعمال می کنند.

وی گفت: همین امر باعث شده است تا میزان کشف جرم از ۳۲ درصد در سال گذشته به ۵۲ درصد در سال جاری برسد و تا پایان امسال نیز به ۶۲ درصد ارتقا یابد.

خسروی منظم‌ترین مرز کشور در ایام اربعین شناخته شد

افزایش استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مجرمان سابقه دار

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح پابند الکترونیکی برای مجرمان سابقه دار در استان اجرایی شده است گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از مجرمان سابقه داری که دارای بیش از چهار فقره سرقت بوده و به نوعی در اصطلاح پلیسی جزو سارقان عادت محسوب می شوند از این نوع پابند برای آنها استفاده شده که به صورت ۲۴ ساعته مانیتورینگ می شوند.

وی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا این تعداد را تا پایان امسال به ۳۰۰ و در یک برنامه سه ساله به هزار پابند برسانیم.

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه تمام سعی خود را بکار بسته ایم تا به معنای واقعی هوشمندی را در حوزه پلیس استان اجرایی کنیم افزود: با استفاده از شیوه های نوین پلیسی در استان درصد کشف قتل به بالای ۹۵ درصد رسیده که با احتساب کشف های معوقه این میزان به ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.

راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی فضای مجازی

وی افزود: در سرقت های مهم نیز در مجموع ۲۲ درصد این سرقت ها در استان و به میزان یک هزار و ۱۳۱ فقره، در بحث موبایل قاپی ۳۴ درصد کمتر شده است و در بحث کشف سوخت قاچاق نیز امسال در مقایسه با پارسال با افزایش ۹ برابری مواجه هستیم.

سردار حاجیان ادامه داد: سرقت های مسلحانه نیز در استان ۱۲ درصد کاهش یافته است ضمن آنکه در حوزه کشف سلاح نیز یک هزار و ۱۸۶ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در استان کشف شده است.

رییس پلیس استان کرمانشاه تاکید کرد: با راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی واکنش سریع در حوزه فضای مجازی با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام خوبی در این زمینه انجام شده است که کشف ۱۰ میلیارد تومان از مبلغ کل ۲۸ میلیارد تومان پول های کلاهبرداری شده در ۶ ماهه نخست امسال از جمله این اقدامات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha