نفرات برتر مسابقات کودکان هوشمند برای اعزام به ویتنام مشخص شدند

تهران- ایرنا- دوازدهمین دوره مسابقات ملی کودکان هوشمند با حضور ۲۵۱ کودک و نوجوان در تهران برگزار شد و نفرات اعزامی به مسابقات بین‌المللی ویتنام مشخص شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه دوازدهمین جشنواره کودکان هوشمند، مسابقات ملی «محاسبات ذهنی با چرتکه» با عنوان دوازدهمین جشنواره کودکان هوشمند در رده‌های مختلف سنی و در پنج سطح از ۲۸ استان و ۵۴ شهر روز پنجشنبه - ۱۹ مهرماه - با حضور ۲۵۱ کودک و نوجوان شامل ۱۲۹ پسر و ۱۲۲ دختر در مجتمع فرهنگی فدک تهران برگزار شد.

در پایان ۲۸ نفر از منتخبان به مسابقات بین المللی که در ویتنام برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

آموزش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه، نوعی از آموزش است که به منظور توانمندسازی کودکان برای انجام محاسبات، بدون استفاده از هرگونه ابزاری مانند ماشین حساب صورت می‌گیرد و کودک با استفاده از این تکنیک، قادر خواهد بود قدرت ذهنی خود را افزایش دهد.

نفرات برتر مسابقات کودکان هوشمند برای اعزام به ویتنام مشخص شدند

امروزه بیش ازچهار هزار مرکز در سراسر جهان، این آموزش پویا را در زمینه ریاضیات توصیه می‌کنند و این تعداد رو به افزایش است. این مهارت نه تنها به تقویت مهارت‌های محاسباتی کودکان کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای ایجاد ارتباطات اجتماعی و تبادل تجربیات میان شرکت‌کنندگان را نیز فراهم می‌سازد.

کودکان پرافتخار ایرانی در سال ۲۰۱۷ آفریقای جنوبی، ۲۰۱۸ مالزی، ۲۰۱۹ تایلند و ۲۰۲۳ هند در گروه‌های مختلف، مقام قهرمان قهرمانان را به دست آوردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha