برداشت انار از باغ‌های جنوب آذربایجان غربی آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: برداشت انار در ۲۰۰ هکتار از باغ های این شهرستان به عنوان مرکز مهم تولید این محصول در جنوب آذربایجان غربی آغاز شد.

احمد علی‌پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش عمده باغ های انار سردشت در منطقه آلان قرار دارد و پیش بینی می شود بیش از ۲ هزار تُن انار در این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

وی اضافه کرد: در منطقه آلان سردشت به دلیل گرمسیر بودن از قدیم باغ های انار وجود داشته و باغداران این منطقه با آشنایی با اصول علمی و تجربی کاشت و برداشت انار، محصول با کیفیتی را تولید و روانه بازارهای مصرف می کنند.

مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: ارقام انار کشت شده در این شهرستان شامل انار پوست سفید، انار میخوش و انار دانه سفید است که بازار پسند و از طعم خاصی برخوردار است و خریداران زیادی در بازار دارد.

وی اظهار کرد: انار در سردشت به صورت آبی کشت می شود و علاوه بر این بارش های مناسب سالانه و عدم استفاده از کود و سموم در این منطقه باعث شده است محصول انار این منطقه به صورت ارگانیک و با کیفیت باشد.

برداشت انار از باغ‌های جنوب آذربایجان غربی آغاز شد

وی با بیان اینکه انار سردشت بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می شود، افزود: در برخی مناطق انار را فراوری کرده و سایر محصولات دیگر از جمله رب انار را تولید و روانه بازار می کنند.

علی‌پور افزود: سردشت در سه محصول انگور سیاه (ره‌شه)، سماق و انار ارگانیک یکی از قطب های مهم تولید این سه محصول در آذربایجان غربی است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در نوار مرزی ایران با عراق واقع شده است و ۸۰ هزار هکتار از مساحت آن را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد؛ علاوه بر انار، سالانه هزاران تن انواع انگور، گردو، بادام، انجیر، سقز و انواع گیاهان دارویی در این شهرستان استحصال و روانه بازار مصرف می‌شود.

سردشت دارای ۱۳ هزار هکتار باغ و ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha