۱۶ واحد مرغداری بدون‌ِ مجوز و قدیمیِ مراغه ساماندهی شد

مراغه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مراغه با بیان اینکه این شهرستان در تولید گوشت مرغ رتبه چهارم و تولید تخم‌مرغ رتبه سوم آذربایجان‌شرقی را داراست، بیان کرد: ۱۶ مرغداری بدون مجوز و دارای بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت رسمی این شهرستان ساماندهی شد. 

«هادی خرسندی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرغداری‌ها به دلیل وجود برخی از موانع از جمله عدم صدور مجوز بهره‌برداری چاه، از دریافت پروانه بهره‌برداری و فعالیت باز مانده بودند.

۱۶ واحد مرغداری بدون‌ِ مجوز و قدیمیِ مراغه ساماندهی شد
مدیر جهاد کشاورزی: افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی مراغه مورد توجه قرار دارد

وی با بیان اینکه برخی از سالن‌های این مرغداری‌ها ادغام می‌شود، اضافه کرد: در مجموع ۱۰ واحد مرغداری که ۹ مورد از آنها گوشتی است، به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند و ۱۵۰ هزار قطعه به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی شهرستان اضافه می‌شود.

به گفته «خرسندی» اکنون ظرفیت مرغداری‌های گوشتی این شهرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است و با آغاز به کار رسمی این مرغداری‌ها، این ظرفیت به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن می‌رسد.

وی تعداد مرغداری‌های گوشتی مراغه در شرایط فعلی را ۵۱ واحد دارای پروانه با ظرفیت یک میلیون قطعه و ۱۰ مرغداری تولید قراردادی با ظرفیت ۲۰۰ هزار قطعه عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی مراغه همچنین حجم تولید سالانه مرغداری‌های گوشتی این شهرستان را هشت هزار تن اعلام، و بیان کرد: مراغه با این میزان تولید رتبه چهارم مرغ گوشتی آذربایجان‌شرقی را در اختیار دارد.

تولید سالانه ۱۶ هزار تن تخم‌مرغ در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه به فعالیت ۵۱ مرغداری مرغ تخمگذار و تولید سالانه ۱۶ هزار تن تخم‌مرغ هم اشاره، و بیان کرد: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، ظرفیت مرغداری‌های تخم‌گذار این شهرستان نیز به ۲ میلیون قطعه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا اقتصاد مردم مراغه بر پایه کشاورزی و صنایع وابسته به آن استوار است و تولید مرغ و تخم‌مرغ یکی از مزیت‌های نسبی بخش کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha