۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85623968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری فشافویه ری بازدید کرد

شهر ری - ایرنا - وزیرجهاد کشاورزی ازظرفیت های حوزه کشاورزی و دامداری روستای قلعه محمدعلی خان فشافویه شهرستان ری بازدید کرد.

به گزارش ایرنا ، نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی عصر پنجشنبه در بخش فشافویه شهرستان ری با همراهی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، برادری مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولین بمنظور بازدید از ظرفیت های حوزه کشاورزی و دامداری روستای قلعه محمدعلی خان حاضر شد.

وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری فشافویه ری بازدید کرد

دیدار و گفتگو با جمعی از اهالی روستای قلعه محمدعلی خان پیرامون موضوعات مربوط به وضعیت کشاورزی و دامداری فعال در منطقه گوشه ای از دیدار وزیر جها را تشکیل داد.

وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری فشافویه ری بازدید کرد

تقدیر از دامدار نمونه روستای قلعه محمدعلی خان از توابع شهرستان ری

وزیر جهاد کشاورزی ضمن گفتگوی صمیمانه با اهالی این روستا و بررسی مسائل و مشکلات موجود از دامدار نمونه، حسین بیدگلی تقدیر کردند.

 وی همچنین با گرامیداشت یاد و نام شهدای روستا و عشایر و نقش مهم آنان در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، از صبر و استقامت خانواده شهید نادری از شهدای این روستا تقدیر و تشکر کرد.

در بخش کشاورزی ،فشافویه به سرزمین دشت طلائی ( بعلت فعالیت های کشاورزی در کوی گندم و جو ) مشهور بوده است ولی پس از احداث سد امیرکبیر بر روی رودخانه کرج و قطع شدن آب رودخانه که از این منطقه عبور می کرد ، تمامی سفره های زیر زمینی کم آب و خشک گردیده و این شهر که زمانی تمامی مایحتاج خود را تامین می کرده ، مصرف گرا شد که هم کانون نیز ادامه دارد.

بخش صنعتی این منطقه از حالت تولید کشاورزی خارج و به طرف ایجاد کارگاه های مختلف صنعتی پیش رفت و تصمیمات مسئولین تهران جهت خارج نمودن صنایع آلوده کننده از شهر تهران باعث شد که فشافویه یکی از مناطق مستعد برای این صنایع اعلام گردد که هم اکنون شهرک صنعتی شمس آباد (بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه) ، بیجین ،چرمشهر و شهرک صنعتی حسن آباد در حال فعالیت هستند.

وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری فشافویه ری بازدید کرد فشافویه با وسعت ۱۷۹۷ کیلومتر مربع در جنوب شهرستان ری واقع گردیده است که محدوده جغرافیایی آن از شمال به رودخانه سالور یکی از شاخه های رودخانه کن و خط راس کوه آرار از غرب به محدوده رباط کریم و جاده ساوه و بخش فشافویه در مسیر جاده تهران قم ،از شمال غربی در ۲۰ کیلومتری اسلامشهر و از جنوب غربی به فاصله۲۵ کیلومتر به رباط کریم منتهی می شود.

فشافویه در جنوب شهرستان ری در طول شرقی ۱۵ درجه و ۴۰ دقیقه تا ۱۵ درجه و ۳۰ دقیقه و ۳۵ درجه و ۱۷ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۳۵ دقیقه عرض شمالی در کویری نسبتاً هموار و مسطح که اطراف آن را کوه های متصل به آن احاطه کرده است واقع است وسعت بخش به طور تقریبی به طول ۶۰ کیلوکتر و عرض ۳۰ کیلومتر با مساحت ۱۸۰۰ کیلومتر مربع می باشد.

بناهای تاریخی
حسن آباد فشافویه قطعه ای از شهرستان ری که به تاریخ پیوند خورده است، بقعه شیخ کلینی از معروف ترین دانشمندان فقیه، آب انبار آراد از جمله مکانهای قدیمی و تاریخی دوره قاجاریه،یخچال طبیعی کلین ، روستای باستانی کوشک فشافویه و کاروانسرای کِنارگِرد از اماکن تاریخی و مذهبی حسن آباد فشافویه ری است.

شهرستان ری با بیش از یک میلیون نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های استان تهران است. مرکز این شهرستان شهر ری است که واقع در منطقه ۲۰ از شهرداری تهران است. وسعت این شهرستان ۲ هزار و ۳۲۴ کیلومترمربع است. این شهرستان به پنج بخش بخش مرکزی، بخش فشاپویه، بخش قلعه نو، بخش خاوران و بخش کهریزک تقسیم می‌شود. این شهرستان دارای شش شهر شهر ری، حسن‌آباد، کهریزک، باقرشهر، قلعه‌نو و قیام‌دشت است. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در این شهرستان قرار دارد.

این شهرستان از شرق با شهرستان‌های قرچک، پاکدشت و ورامین و از شمال به شهرستان تهران و از غرب به شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم و از جنوب با استان قم همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha