اشتغالزایی معادن اردستان برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر

کاشان - ایرنا - رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در حال حاضر در ۵۷ معدن فعال شهرستان مشغول به‌کار هستند.

به گزارش ایرنا، جواد حقیقت پور شامگاه پنجشنبه در نشست خبری افزود: تا کنون ۹۷ پروانه بهره برداری معدن در اردستان صادر شد که از این تعداد ۴۰ معدن فعال نیستند و در صورت فعال شدن آنها، اشتغال شهرستان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در شهرستان در حال شکوفاشدن است، بخش معادن می‌باشد و اردستان از نظر داشتن معادن مختلف بسیار غنی است، همچنین ۳۷ معدن دارای پروانه اکتشاف و ۱۵ معدن دارای گواهی کشف فلزی و غیرفلزی هستند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان بیان کرد: سنگ‌های فلزی که از معادن شهرستان استخراج می‌شود شامل مس، طلا، سرب، آهن، روی، نقره و منگنز است.

حقیقت پور با بیان اینکه اگر معادن شهرستان به‌درستی مدیریت شود آینده درخشانی برای شهرستان رقم خواهد خورد، افزود: علاوه بر سنگ‌های فلزی سنگ‌های غیرفلزی شامل گرانیت، تراورتن، مرمری، لاشه ساختمانی، باریت، آهک، خاک سرخ و شن و ‌ماسه از معادن این شهرستان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به بیش از ۱۵۰ بازدید از معادن شهرستان با توجه به حساسیت کار در این بخش، تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق میزان تحویل سوخت به معادن بر اساس نیاز آنها برنامه‌ریزی شد و از تحویل سوخت بیشتر از نیاز به آنها خودداری شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: امسال مقدار سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت به معادن و یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به صنایع و بخش فناوری معادن تحویل شد، همچنین مازوت، گاز مایع، نفت سفید و بنزین، مطالبق با نیاز، به آنها تحویل شده است.

حقیقت پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ واحد فراوری در شهرستان وجود دارد افزود: این واحدهای شامل باریت، مس ، طلا، شن و ماسه و سنگ آهن نیز در دست اقدام است.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha