بیش از چهار هزار زوج جوان استان یزد در نوبت وام ازدواج

یزد- ایرنا- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: چهار هزار و ۲۶۸ زوج جوان در ۱۲ شهرستان استان در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

" علیرضا محمدی " روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۶ ماهه اول امسال از ۱۲ هزار و ۷۰ متقاضی تسهیلات ازدواج ، پنج هزار و ۱۹۰ زوج جوان استان این تسهیلات را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در جایگاه دوم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج در ۶ ماهه نخست امسال بعد از تهران قرار دارد, گفت: پرداخت به موقع تسهیلات جزء مطالبات جوانان متقاضی است.

این مسئول از همکاری بانک‌های عامل استان جهت پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان تشکر کرد و یادآور شد: باید بیش از گذشته نسبت به سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات لازم ازدواج اقدام شود.

محمدی از دیگر برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان یزد را برای افزایش ازدواج به تشکیل کارگاه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی و برگزاری جلسات خانواده با حضور کارشناسان مجرب ذکر کرد.

در راستای اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای سال‌جاری تا تاریخ هفتم مهرماه ۱۴۰۳، بیش از ۹۱۵ هزار میلیارد ریال شامل ۲۷۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان اعطا شده که در مقایسه با مبلغ ۷۶۱ هزار میلیارد ریال سهمیه تکلیفی بابت این تسهیلات تا تاریخ مزبور، عملکرد بیش از ۱۲۰درصدی را از سوی شبکه بانکی شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا، دولت چهاردهم، تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و جمع‌کردن صف متقاضیان وام را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا، ۵۰ هزار میلیارد تومان از سپرده قانونی بانک‌ها آزادسازی شده و به تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تخصیص‌ یافته است.

استان یزد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha