۶ جشن آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد استان اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل از برگزاری ۶ جشن آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

کریم‌الله محبوبی اُناری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: سوای جشن‌های گلریزانی که داریم، برای اعتمادسازی بین مردم و خیران جشن‌های آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری در مجموع ۱۲ برنامه در راستای تقویت اعتماد عمومی در مناسبت‌های گوناگون، افزود: اینها سوای جشن‌های گلریزانی است که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی از جمله در ماه مبارک رمضان، پویش مردمی نذر هشتم، پویش هر مسجد و هیات آزادی یک زندانی داشتیم.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل بیان کرد: توفیقی ارزشمند است که مسئولان، مردم و خیران نسبت به خدمات ستاد دیه استان اردبیل اعتماد دارند و در همین راستا جلب اعتماد مردم، خیران و اعضای محترم هیات امنای ستاد دیه استان و کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و تلاش داریم این اعتماد نسبت به مجموعه و کارکنان خدشه‌دار نشود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ۶ جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س)، شب چله، سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی، ولادت حضرت علی (ع)، عید مبعث و اعیاد شعبانیه برگزار می‌شود.

محبوبی اُناری عنوان کرد: بر اساس اعلام ستاد دیه کشور همه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ۶ ماه نخست امسال تحقق یافته است و در ۶ ماه دوم هرچه کمک مالی جمع‌آوری شود، از برنامه پیشی خواهد گرفت.

به گفته وی، زمینه آزادی ۱۶۳ محکوم جرایم غیرعمد و مالی با مجموع بدهی یا محکومیت سه هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۶۷۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۷۳ ریال از زندان‌های استان اردبیل در ۶ ماه نخست سال جاری فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر پنج هزار نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت غیرعمد و مالی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha