محصولات میادین تره‌بار پایتخت ۵۲ درصد ارزان‌تر از سطح شهر

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: طبق آخرین گزارش منتشر شده بانک مرکزی در مهرماه امسال، قیمت کالاها و محصولات میوه و تره‌بار ۵۲ درصد ارزان‌تر از سطح شهر تهران است.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی بختیاری‌زاده روز جمعه با تاکید بر اینکه این ارزان‌سازی سبد مصرفی خانوار، رویکرد شهردار تهران در این دوره مدیریت شهری است؛ افزود: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره ششم این بود تا کارهای بر زمین مانده‌ای که در شهر تهران وجود داشت و به دلیل هزینه‌های سنگینی که برای اجرای آن پیش روی مدیریت شهری قرار داده بود را به اتمام برساند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری پایتخت برای اجرای این طرح، برنامه ساخت و بهره‌برداری از ۱۰۰ بازار میوه و تره‌بار را در محله‌های شهر تهران در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح سنگین بود چرا که اولین مساله در توسعه بازارهای میوه و تره‌بار تامین زمین‌های موردنیاز این فضاهای شهری بود؛ افزود: عملیات عمرانی ساخت این بازارها نیز به نوبه خود سخت بود اما تاکنون بخش قابل توجهی از این طرح اجرا شده است تا به چرخه خدمات‌رسانی به شهروندان افزوده شود.

بختیاری‌زاده ادامه داد: سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در سال گذشته نزدیک به ۳۰ بازار را به بازارهای میوه و تره‌بار شهر تهران اضافه کرد و امسال نیز تاکنون ۱۰ بازار به تعداد بازارهای پایتخت افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما تا پایان سال ۱۴۰۳ اضافه کردن حدود ۳۰ بازار جدید به چرخه خدمات‌رسانی به شهروندان است اضافه کرد: در ارتباط با کاهش هزینه‌های سبد مصرف خانوار، وجود واسطه‌ها و مافیا در حوزه مواد غذایی باعث می‌شوند در مواقع بروز بحران در این حوزه موج‌سواری و سودجویی کنند و یا در شرایط عادی همواره در تلاش هستند تا برای افزایش حاشیه سود خود هزینه‌های این بخش را بالا ببرند.

محصولات میادین تره‌بار پایتخت ۵۲ درصد ارزان‌تر از سطح شهر

بختیاری‌زاده با بیان اینکه در این شرایط تولیدکننده و مصرف‌کننده دچار ضرر و تحمل هزینه‌های بالایی برای تامین محصولات و تامین سبد مصرفی خانوار می‌شوند؛ یادآور شد: به همین دلیل تلاش شد تا با ایجاد زنجیره تامین مستقیم از تولیدکننده دست واسطه‌ها کوتاه شود. با همکاری تولیدکنندگان گوشت مرغ در طول ۱۹ ماه اخیر قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تغییر نکرده است.

وی تاکید کرد: تنها در ماه گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، درصدی افزایش داشت اما همواره قیمت گوشت مرغ به نسبت فروشندگان سطح شهر ۲۰ درصد پایین‌تر است. این رقم طبق گزارش‌های بانک مرکزی اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین گفت: در کنار این اقدامات با توجه به نوساناتی که در قیمت گوشت قرمز در کشور ایجاد شد، برای اینکه بتوانیم گوشت قرمز مصرفی شهروندان را تامین کنیم تا این محصول از سبد خانوارهای تهرانی حذف نشود؛ فرایندی را با کمک وزارت جهاد و واردکنندگانی که در حوزه گوشت توانمند بودند؛ آغاز کرده و اقدام به عرضه گوشت تنظیم بازار در میادین میوه وتره‌بار شهر تهران کردیم.

وی افزود: اکنون حدود ۲۰ ماه است که قیمت گوشت قرمز گرم در میادین میوه و تره‌بار یک سوم قیمت سطح شهر تهران است.

بختیاری‌زاده با بیان اینکه به عنوان نمونه اکنون ران گوسفندی گرم که کیفیت بالایی دارد به قیمت کیلویی ۳۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود؛ ادامه داد: در حوزه میوه و تره‌بار نیز به همین شکل اقداماتی انجام شد که امروز در گزارش‌های بانک مرکزی عنوان می‌شود در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۲ درصد قیمت محصولات پایین‌تر از سطح شهر تهران است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران یادآور شد: ما در سازمان میادین میوه و تره بار کیفیت محصولات را ارتقا داده و همواره سعی داریم این کیفیت را بیشتر کنیم. همچنین در بخش توسعه بازارهای میوه وتره‌بار نیز در منطقه چهار، ۲ بازار در دست ساخت داریم و تلاش می‌کنیم تا امسال به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha