۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85624245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراقبت بهداشتی زائران عمره مفرده در بوشهر انجام شد

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: مراقبت‌های بهداشتی زائران عمره مفرده این استان ، توسط تیم مرزی مستقر در فرودگاه بین‌المللی انجام شد.

به گزارش ایرنا، حمید حبیبی نیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مراقبت‌های بهداشتی مرز هوایی برای پرواز رفت زائران عمرده مفرده روز گذشته انجام شد و در زمان برگشت ۲۹ مهرماه جاری نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در این راستا آموزش‌های لازم به زائرین و خانواده‌های آن‌ها توسط کارشناسان پایگاه بهداشتی مراقبت مرزی در خصوص بیماری‌های واگیر با موضوع بیماری‌های قابل انتقال از طریقز آب و غذا، عفونت‌های حاد تنفسی و بیماری تب دانگی داده شده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهریادآور شد: به زائران درخصوص حفظ سلامتی و جلوگیری از انتشار بیماری نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شد.

وی افزود: با توجه به حضور ملیت های مختلف در آئین معنوی حج عمره مفرده امکان شیوع انواع بیماری‌های عفونی و سندروم‌ها وجود دارد، لذا خطر ابتلا حجاج به بیماری و انتقال این عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا در هنگام بازگشت وجود دارد.

حبیبی نیا ادامه داد: شایع‌ترین بیماری‌هایی که ممکن است زائران به آن‌ها مبتلا شوند، بیماری‌های ریوی و سندروم‌های حاد تنفسی از جمله کرونا ویروس، آنفلوانزا، عفونت‌های ویروسی مثل هپاتیت ب، بیماری‌های گوارشی و سندروم‌های اسهالی مثل وبا، بیماری‌های مشترک انسان و دام و بیماری‌های منتقله توسط ناقلین است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر توصیه کرد: از آنجایی که برخی از بیماری‌های عفونی ممکن است تا مدت‌ها در بدن انسان بدون علامت بمانند و در برخی اوقات علائمی همچون سرماخوردگی داشته باشند، زائران باید دو هفته پس از برگشت از سفر مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام بدهند.

مهندس حبیبی نیا گفت: چنانچه فرد زائر علائمی چون سرفه‌های خشک یا خلط دار، تب و لرز، گرفتگی صدا، خس‌خس سینه و بدن درد داشته باشد باید تحت درمان قرار بگیرند و برای پیشگیری از سرایت هم از ماسک استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha