مرزبانی امروز ادامه راه دفاع مقدس است

ارومیه - ایرنا- فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت و موفقیت امروز در مرزها مرهون رشادت و تلاش شبانه روزی مرزبانان است، گفت: مرزبانی امروز فرزندان ایران اسلامی ادامه راه دفاع مقدس در مقابله با دشمنی بدخواهان این نظام مقدس است.

به گزارش ایرنا، سردار محمد احمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی افزود: اگر در مرزها موفقیت داریم، مرهون تلاش مرزبانان است و وجود فرماندهان شهید از نیروی انتظامی و سپاه و ارتش گواه روشنی براین مدعاست.

وی با بیان اینکه مرز متعلق به تمام مردم است و حتی ایرانیان خارج از کشور هم سهم دارند، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم امنیتی که در مرزها وجود دارد، به راحتی به دست نیامده بلکه حاصل زحمات شبانه روزی مرزبانان است.

وی ادامه داد: اگرچه جنگ هشت ساله تمام شده اما دفاع همچنان باقی است و مرزبانان بی ادعا دراین مسیر قدم بر می دارند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی اظهار کرد: در طول تاریخ در تمام جنگ هایی که رخ داده، پادشاهان وقت بخشی از خاک کشور را را تقدیم بیگانگان کرده و از کشور جدا کردند اما در جنگ هشت ساله ذره ای از خاک کشور جدا نشد و امروز مرزبانان صیانت از خاک کشور را ادامه می دهند.

سردار احمدی با تاکید بر اینکه باید وقایع دوران دفاع مقدس به نسل جدید بیان شود، گفت: نسل جوان باید بدانند جنگ چه بود؟ چه اتفاقاتی افتاد؟ و ناگفته های دفاع مقدس به نسل امروز باید گفته شود و دراین میان پیشکسوتان جبهه و جنگ می توانند این کار را بکنند و نسل جدید را با ابعاد مختلف دفاع مقدس آشنا سازند.

وی افزود: مراکز آموزشی ازجمله مدارس تبیین وقایع دفاع مقدس به نسل امروز را در برنامه خود قرار داده و دراین زمینه گامهای بلندی بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha