۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبر: 85624572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازتاب گسترده دیدارهای پزشکیان در ترکمنستان

۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴
کد خبر: 85624572
بازتاب گسترده دیدارهای پزشکیان در ترکمنستان

تهران – ایرنا – حضور، سخنرانی و دیدارهای سطح بالای مسعود پزشکیان در سفر به ترکمنستان به ویژه نخستین دیدار رو در روی وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای داشته است.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» در ترکمنستان برگزار شد، با رئیس جمهور و رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان، رئیس جمهور روسیه و ازبکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین گفت‌وگویی کوتاه با یک شبکه خبری روسی داشت و در آن گفت: رژیم صهیونیستی باید دست از کشتار بردارد، انسان‌های بیگناه را نکشد، خانه‌ها را بمباران نکند.

چهارمین سفر خارجی رئیس جمهور، به همراه اولین دیدار وی با رئیس جمهور روسیه بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

خبرگزاری تاس روسیه در تیتر اول خود دراین باره نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت اروپا و آمریکا تمایل و علاقه ای به کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه ندارند.

تاس افزود: مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران گفت کشورهای اروپایی و آمریکا خواهان دیدن صلح و آرامش در خاورمیانه نیستند.

به گفته وی وضعیت در منطقه به این خاطر تشدید شده که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هیچ گونه معیار حقوقی بین المللی و بشردوستانه را به رسمیت نمی شناسد.

بازتاب دیدارهای رئیس جمهور در ترکمنستان در رسانه‌های بین‌المللی

به گزارش خبرنگار ایرنا در مسکو، مسعود پزشکیان امروز (جمعه) در حاشیه همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برای نخستین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

پزشکیان درجریان این دیدار گفت: رژیم صهیونیستی هیچ‌ چارچوب حقوقی و انسانی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند و شرایط در منطقه بحرانی است؛ ‌کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشورهای منطقه در بستر آرام ادامه یابد.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در نخستین دیدار خود با پزشکیان گفت:‌ روابط با ایران برای ما در اولویت است و این مناسبات با موفقیت در حال توسعه است.

بازتاب دیدارهای رئیس جمهور در ترکمنستان در رسانه‌های بین‌المللی

بازتاب دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در سی.ان.ان

شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا نیز نخستین دیدار رو در رو و دوجانبه دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین همتای روسی وی را در ترکمنستان بازتاب داد.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی دراین باره نوشت: پوتین در این دیدار گفت که روسیه و ایران نقطه نظرات و دیدگاه‌های بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

سی.ان.ان افزود: این دیدار در جریان یک نشست منطقه ای در عشق آباد پایتخت ترکمنستان صورت گرفت.

بازتاب دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در خبرگزاری آناتولی ترکیه

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در بازتاب این دیدار گزارش داد: پوتین  رئیس جمهوری روسیه و مسعود پزشکیان در ترکمنستان  برای نخستین بار با یکدیگر ملاقات و بر پویایی مثبت روابط بین ایران و روسیه تاکید کردند.

تارنمای خبرگزاری آناتولی در ادامه گزارش خود نوشت: ولادیمیر پوتین روز جمعه بر اهمیت روابط با ایران در جریان نخستین ملاقات خود با رئیس جمهوری ایران که در عشق آباد ترکمنستان انجام شد، تاکید ورزید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha