مدیرکل ارشاد لرستان: حافظ بخشی از هویت ملی است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: حافظ بخشی از هویت ملی محسوب می‌شود و رویدادهای حافظ شناسی برای حفظ ارزش‌ها و انتقال آنها به نسل جوان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اعظم روانشاد روز جمعه در آیین بزرگداشت حافظ که در محوطه قلعه «فلک‌الافلاک» برگزار شد، اظهار کرد: حافظ محبوب‌ترین شاعر ملی است و همه‌ساله شمارگان بالایی از دیوان حافظ به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه حافظ حافظه همه قرن‌هاست، افزود: پس از گذشت سده‌ها از زندگی حافظ، او از معدود شاعرانی است که ذهن ایرانیان را مدام به خود مشغول داشته و هرکس به قدر دانش و آگاهی خویش از شعرش لذت برده و بهره گرفته است.

«روانشاد» بیان کرد: وقتی از حافظ سخن می‌گوییم تنها سخن از یک شاعر چیره‌دست و سخندان ارزشمند نیست چراکه حافظ، بخشی از هویت ملی ما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به چهره‌های بی‌بدیل ادبیات بر حفظ هویت ملی ایران تاکید کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های حفظ این ارزش‌ها و انتقال آن به نسل‌های آینده برگزاری این رویدادهاست و امید آنکه نگهبان جاوید اندیشه‌های ارزنده نیاکانمان باشیم.

به گزارش ایرنا حافظ همان‌طور که در ذهن ایرانیان ریشه دوانده، در تمام بخش‌های زندگی آنان هم نمایان است؛ زیرا جدا از کتاب‌هایی که در حوزه حافظ‌شناسی وجود دارد، در کوچه و خیابان، آثار تجسمی و هنری حافظ خودنمایی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha