شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در فیروزکوه دستگیر شد

تهران - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در گشت و کنترل ماموران اجرایی این اداره خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، داریوش فرخی روز شنبه با بیان اینکه این فرد متخلف با تجهیزات شکار وارد منطقه پشت کوه شده بود و قصد داشت جانوران وحشی را شکار کند، اظهار داشت: محیط‌بانان با اقدام به موقع و سریع موفق به دستگیری متخلف قبل از هر گونه شکار حیات وحش شدند.

وی با اشاره به اینکه از متخلف یک قبضه سلاح تک لول روسی، ۱۳ عدد فشنگ، ۲ عدد دوربین چشمی، یک عدد کوله پشتی، کشف و ضبط شد، تصریح کرد: این فرد پس از تشکیل پرونده به منظور انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تاکید کرد که مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی شکار در دستور کار جدی این اداره قرار دارد.

شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در فیروزکوه دستگیر شد


به گزارش ایرنا، شهرستان فیروزکوه به دلیل شرایط توپوگرافی و آب و هوایی یکی از مناطق بکر است و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش و شکارگاه‌های استان تهران به‌شمار می‌آید و انواع وحوش و مناطق طبیعی، چراگاه‌ها و چمنزارهای وسیع از توانمندی‌های ویژه استان است .

منطقه دارای پوشش گیاهی متنوع و غنی است که انواع وحوش از جمله قوچ و میش، کل و بز، آهو و گراز، پلنگ، روباه، خرس، خرگوش، انواع پرندگان و خزندگان را در خود جای داده‌ که به صورت گله‌های بزرگ در منطقه زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha