استاندار آذربایجان‌شرقی: طرح‌های عمرانی طبق برنامه زمان بندی اجرا شوند

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت مناسب بزرگراه خواجه - ورزقان، گفت: طرح های عمرانی باید طبق برنامه و جدول زمان بندی اجرا شوند.

به گزارش ایرنا، «بهرام سرمست» روز شنبه در بازدید از پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه خواجه- ورزقان در جریان روند اجرایی و میزان پیشرفت باند رفت و برگشت این بزرگراه قرار گرفت و بر ضرورت تسریع در اجرای آن تاکید کرد.

بزرگراه خواجه- ورزقان- نوردوز در شمال شرق آذربایجان شرقی در قالب تکمیل شبکه راه‌های کشور و تسهیل تردد با کشورهای همسایه با تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران احداث می‌شود.

باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه- ورزقان به طول ۱۳.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است و باند برگشت آن به طول ۱۰ کیلومتر با ۹۲ پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

پل تقاطع غیرهمسطح خواجه- ورزقان نیز با ۲ دهانه ۲۴ متری و یک دهانه ۱۶ متری و رمپ و لوپ‌هایی به طول ۲.۵ کیلومتر با ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تا پایان فصل کاری سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای اتمام طرح‌های راه سازی

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تلاش برای اجرا و تکمیل طرح‌های راه سازی استان با استفاده از همه امکانات موجود از جمله ظرفیت‌های قانون مولدسازی و جلب مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد.

سرمست امروز همچنین در بازدید از عملیات اجرایی طرح تعریض گردنه گویجه بئل بزرگراه تبریز-اهر افزود: تلاش برای اتمام پروژه‌های در دست اجرا در موعد مقرر یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران است.

در این بازدید اعلام شد که تکمیل طرح تعریض گردنه گویجه بئل به طول سه و نیم کیلومتر، نیازمند سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این رقم از محل ماده ۵۶ اختصاص می‌یابد.

عملیات اجرایی این طرح مهر ماه امسال آغاز شده و بنابر اعلام موسوی، مدیر کل راه شهرسازی آذربایجان شرقی قرار است ۲ سال بعد به پایان برسد.

در این بازدید همچنین اعلام شد که طرح تعویض گردنه بزرگراه تبریز-اهر معارض ندارد و 200 میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع مس سونگون به آن تخصیص یافته که تاکنون پرداخت نشده است.

فتح زاده، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی نیز در این بازدید اعلام کرد: یکهزار میلیارد ریال اعتبار از محل توازن به این طرح اختصاص می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha