دعوت جهانبخش به تیم ملی تصمیم درستی بود/ باید زخم‌ِ خورده مقابل قطر را جبران کنیم

تهران- ایرنا- کارشناس فوتبال کشورمان به لزوم پیروزی تیم ملی برابر قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اشاره کرد و گفت: به نظر من کادر فنی تیم ملی بهترین تصمیم را درباره دعوت «علیرضا جهانبخش» گرفت چون این تصمیم باعث تقویت روحیه این بازیکن ‌می‌شود.

بیژن ذوالفقارنسب یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره تساوی ایران مقابل ازبکستان در انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت‌: این بازی برای ما حساسیت زیادی داشت و برد در این بازی می‌توانست در روحیه ما تاثیر قابل توجهی بگذارد. اما متاسفانه با اخراج(صالح حردانی) نتوانستیم تاکتیک‌های مدنظر کادرفنی را اجرا کنیم. خوشبختانه در خانه حریف نباختیم و مهم‌ترین نکته این است که نگذاشتیم تیم حریف خطری روی دروازه ایجاد کند. به نظر من یک امتیاز در ورزشگاه ملی تاشکند راضی‌کننده است و امیدوارم در امارات بتوانیم به برد برسیم.

وی درباره اینکه برخی منتقدان بر این باورند که امیر قلعه‌نویی(سرمربی تیم ملی) تاکتیک خاصی ندارد، یادآور شد: این حرف اصلا از ریشه غلط است و من شک ندارم کسانی که این حرف را می‌زنند قطعا چیزی از فوتبال نمی‌دانند! اگر قبل از اینکه بازی‌های تیم ملی شروع شود، بازیکنان می‌توانستند چند روز بیشتر با هم تمرین کنند، به هماهنگی بیشتری می‌رسیدند و در چنین حالتی هیچ تیمی در آسیا نمی‌تواند ما را شکست دهد. شک ندارم آن کسانی که می‌گویند سرمربی تیم ملی تاکتیک ندارد قطعا بازی را ندیده‌اند چون ما اصلا فرصت به مهاجمان حریف نمی‌دادیم و همین یعنی تاکتیک.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عدم حضور احمد نوراللهی در تیم ملی نیز اضافه کرد: امیدوارم بعد از بازی با قطر نوراللهی با قلعه‌نویی صحبت کند و برگردد چون حضور این هافبک در تیم ملی مهم است. البته نوراللهی در هر جایگاهی، باید به سرمربی تیم و کادرفنی احترام بگذارد و تابع دستورات باشد. ۱۰۰ درصد با حضور دوباره نوراللهی، خط هافبک ما جان تازه‌ای خواهد گرفت و می‌تواند خط حمله را تغذیه کند.

دعوت جهانبخش به تیم ملی تصمیم درستی بود/ باید زخم‌ِ خورده مقابل قطر را جبران کنیم

ذوالفقارنسب همچنین درباره طعنه‌ و کری‌خوانی بازیکنان ازبکستان پیش از دیدار برابر تیم ملی، گفت: ازبکستان تیم خوبی در قاره آسیا است و چند بازیکن آنها در لیگ‌های مطرح بازی می‌کنند اما درست نیست خودشان را با ما مقایسه کنند. در حال‌ حاضر ما در رنکینگ جهانی و آسیایی یک سر گردن از آنها بالاتر هستیم. امیدوارم هر کسی که در مورد تیم ملی کشورم صحبت می‌کند، اول فکر کند!

وی در مورد انتقادات درباره دعوت علیرضا جهانبخش به تیم ملی در شرایطی که هنوز به تیمی ملحق نشده است، اضافه کرد: کادرفنی باید تصمیم بگیرد که چه کسی به تیم ملی بیاید. با این حال، به نظر من کادرفنی بهترین کار را برای جهانبخش انجام داد و دعوت او به تیم ملی روحیه‌اش را تقویت می‌کند. فوتبال دو بُعد دارد که مهم‌ترین آن روحیه است. من از این تصمیم خیلی خوشحالم. او کاپیتان تیم ملی است و باید به او روحیه داد.

دعوت جهانبخش به تیم ملی تصمیم درستی بود/ باید زخم‌ِ خورده مقابل قطر را جبران کنیم

ذوالفقارنسب درباره بازی آینده تیم ملی ایران برابر قطر با اشاره به شکست عجیب ملی‌پوشان ایران در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا برابر این تیم نیز اظهار کرد: در این بازی باید از همان دقیقه اول جنگنده و قدرتمند ظاهر شویم و همان ۴۵ دقیقه اول کار را تمام کنیم. باید باید زخم خورده در جام ملت‌ها را جبران کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha