اعزام ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله زده نصرت آباد

زاهدان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از اعزام ۲ تیم ارزیاب این جمعیت به محل حادثه زلزله ۴.۱ ریشتری نصرت آباد زاهدان خبر داد.

حسن مصفا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زلزله ظهر امروز در عمق ۱۰ کیلومتری نصرت آباد زاهدان به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان اینکه این استان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند،افزود: گسل مَکُران مهمترین گسل در جنوب ایران است که قابلیت لرزه خیزی بالای ۹ ریشتر را دارد.

وی گفت: گسل مَکُران در صورت فعال شدن احتمال بروز سونامی در نواحی ساحلی این استان را دارد که در کشور نظیر این نوع گسل وجود ندارد.

مصفا بیان کرد: همچنین گسل های نصرت آباد، سراوان، زاهدان و سفیدآبه از دیگر گسل‌های مهم سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که در محدوده فعالیت آنها احتمال بروز زلزله وجود دارد.

به گزارش ایرنا، این زمین لرزه با قدرت ۴.۱ ریشتر در ۱۲ کیلومتری نصرت آباد سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست. زمان این زمین لرزه بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.
این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی ۲۹.۸۶ شمالی و طول جغرافیایی ۵۹.۸۶ و در ۱۲ کیلومتری نصرت‌آباد،۱۱۲ کیلومتری سرجنگل و ۱۰۵ کیلومتری زاهدان رخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha