تماشای فیلم در سینماهای خراسان جنوبی رشد داشته است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تعداد مخاطبان سینما در استان از ۳۲ هزار و ۸۱۵ نفر در نیمه نخست سال گذشته به ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر در نیمه نخست امسال رسیده که نشان دهنده رشد خوب تماشای فیلم در خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فرخنده شامگاه شنبه در سومین جشن مهر سینمای ایران افزود: فروش بلیت سینماهای استان از ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در نیمه نخست سال گذشته به بیش از ۲۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده همچنین سال گذشته در سینماهای استان ۱۹ فیلم اکران شد که امسال به ۲۵ اثر رسیده است.

وی با بیان اینکه سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین از درجه یک به ممتاز ارتقا یافته است گفت: همچنین به تعطیلی سینما بعثت شهرستان سرایان پایان دادیم و حدود سه تا چهار ماه است که مردم شهرستان از فعالیت این سینما بهره‌مند شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: تجهیزات سینمایی طبس با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به‌روز رسانی شده است و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های نظارتی به زودی شاهد بهره‌برداری از این سینما باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن مهر سینمای ایران افزود: آثار جوانان مستعد در شهرستان‌های استان در دل این رویداد هنری دیده می‌شود.

فرخنده با بیان اینکه جشن مهر سینمای ایران یک کار ابتکاری جدید و ارزشمند بوده تا صدای هنرمندان استان‌ها به مرکز برسد گفت: برگزاری این رویداد کمک می‌کند تا استعدادهای بالقوه و ذی‌قیمتی دیده و شنیده شود و به منصه ظهور برسد.

وی خواستار عدالت در واگذاری پرده‌های سینما شد و گفت: اگر اعتقاد به این داریم که سینما یک قدرت فرهنگ‌سازی است به‌طور یقین نیازمند این هستیم که سرمایه‌گذاری در بخش شکوفایی استعدادها، تولید آثار و عدالت واگذاری پرده سینما به استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: نگران این هستیم که حوزه تهاجم فرهنگی غرب بتواند ارزش‌های این کشور و نظام اسلامی را مورد تاثیر منفی قرار دهد، پرداختن به زیبایی‌ها و ابعاد مختلف مسائل اجتماعی و فرهنگی در پرده سینما می‌تواند در حفظ و نگه‌داشت فرهنگ ایرانی و اسلامی بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۸۱ اثر به سومین جشن مهر سینمای ایران ارسال شد افزود: از این تعداد ۱۶ اثر مستند، ۲۱ اثر داستانی، ۳۲ اثر نماهنگ، ۲ اثر انیمیشن و ۱۰ اثر فیلم‌نامه است.

فرخنده گفت: از این تعداد ۱۹ اثر برگزیده شد که پنج اثر در بخش مستند، هشت اثر فیلم‌ کوتاه، چهار اثر نماهنگ، یک اثر فیلم‌نامه و یک اثر انیمیشن است.

سومین جشن مهر سینمای ایران در استان خراسان جنوبی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و ۱۹ برگزیده این رویداد سینمایی با اعلام هیئت داوران در بخش‌های مختلف تجلیل شدند.  

این مراسم با حضور جمعی از مسوولان، فعالان حوزه فرهنگ، هنر و سینما در مجتمع ایثار بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha