استاندار همدان: توسعه فرهنگ عمومی نیازمند آموزش است

همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: فرهنگ عمومی جامعه و توسعه‌ آن وابسته به آموزش است و با نهادینه شدن آموزش صحیح در همه‌ سطوح جامعه بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش ایرنا، «حمید ملانوری‌شمسی» در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: تعلیم و تربیت اساس هر جامعه پیشرفته و توسعه‌یافته است و همه انسان‌های موفق، دانشمندان و اندیشمندانی تأثیرگذار در جهان، ابتدا در کلاس درس و تحت تعلیم و تربیت یک معلم آموزش دیدند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان بزرگترین دستگاه‌ فرهنگی کشور، مسئولیت های بزرگی بر عهده دارد.

استاندار همدان افزود: جامعه امروز به تحول، رشد و توسعه نیاز دارد البته نیازهای جوامع با توجه به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی، تغییر می‌کند.

ملانوری‌شمسی اظهار کرد: در دنیای امروز، کشورها با سرعت در حال پیشرفت هستند و در این رقابت جهانی، جوامعی که نتوانند همگام شوند، از دیگران عقب می‌مانند.

وی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان به لطف دسترسی به منابع آموزشی و ارتباطات مدرن، سرعت بالایی در یادگیری و دریافت اطلاعات دارند و این پیشرفت نه تنها در سرفصل‌های درسی بلکه در ارتباطات گسترده جهانی آن‌ها مشهود است.

استانداری همدان بیان کرد: همان‌طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند مدیریت آموزش و پرورش یک دغدغه جدی است و ایشان همواره بر ثبات مدیریتی و منابع آموزشی تأکید داشته‌اند که این نشان از اهمیت این حوزه دارد.

ملانوری‌شمسی اظهار کرد: قانون شورای آموزش و پرورش با هدف ایجاد نهادی مشورتی و فکری برای به‌روزرسانی سیستم تعلیم و تربیت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این نهاد باید بتواند خود را همگام با تحولات جهانی و نیازهای جامعه به‌روز کند.

استاندار همدان اضافه کرد: بهبود سطح آموزش و ارتقاء کیفیت آموزشی در حوزه‌هایی همچون سواد رسانه‌ای و مهارت‌های اجتماعی از اولویت‌های مهم است.

ملانوری‌شمسی تأکید کرد: باید بتوان از طریق آموزش صحیح، دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی مدیران و کارمندان را برای مواجهه با چالش‌های رسانه‌ای آماده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha