افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ودوم مهر به صدور مجوز استخدام ۴۰۰ نفر در تعزیرات،افزایش۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها،پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق،وجود ۴۰۰هزار زن سرپرست خانوار،فروش ۵۰ میلیارداموال کوروش کمپانی،حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی،۵۵ درصد شرکت‌های نمایشگاه ایپاس از دانش‌بنیان‌ها،باشگاه دانش‌پژوهان جوان به دنبال نقشه راه وثبت۱۳هزار تخلف درعرضه فرآورده‌های سلامت‌محور پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

هویت جان‌باختگان آتش‌سوزی بازار آهن شادآباد هنوز شناسایی نشده است

روابط‌عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: هویت جان‌باختگان آتش‌سوزی بازار آهن تهران (شادآباد) هنوز شناسایی نشده است زیرا برای شناسایی و تعیین هویت این پیکرها نیاز به انجام آزمایش‌های تخصصی است.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، پیکر سه نفر از افرادی که در آتش‌سوزی بازار آهن تهران جان باختند به پزشکی قانونی تهران منتقل شده اما هنوز هویت جان‌باختگان آتش‌سوزی بازار تهران (شادآباد) شناسایی نشده است.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، برای شناسایی و تعیین هویت این پیکرها نیاز به انجام آزمایش‌های تخصصی و DNA است که تا روزهای آینده تعیین هویت می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تجهیز نیروهای فراجا به خودروهای ضدگلوله/شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کردند

معاون آماد و پشتیبانی فراجا از آغاز تجهیز نیروهای مرزبانی کشور به خودروهای ضدگلوله خبر داد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال ساخت تجهیزات و امکانات ضدگلوله در داخل کشور هستند زیرا به تامین نیازهای خود توسط نیروهای متخصص داخلی مصمم هستیم.

سردار رضا فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی ایرنا به موضوع تجهیز نیروهای انتظامی به خودروهای ضد گلوله متناسب با ماموریت آنان اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله در تامین خودروهای ضدگلوله، تامین اعتبارات و محدودیت مالی است که باید دولت و مجلس در این زمینه فراجا را حمایت کنند.

به گفته وی، برای تجهیز یک دستگاه خودروی ضد گلوله‌ در کشور نیازمند واردات برخی مواد و ورق‌ها هستیم که این تکنولوژی عمدتاً در خارج از کشور وجود دارد و باید وارد شود. این مسئله نیازمند اعتبارات ارزی است که لازم است از سوی دولت تامین شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز طرح غنی‌سازی آرد با ویتامین D در ایران

کارشناس فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو از آغاز طرح غنی‌سازی آرد با ویتامین D در ایران خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، پیشگیری از کمبود ویتامین D و کاهش شیوع بیماری‌هایی نظیر راشیتیسم و پوکی استخوان است.

زهره پوراحمد در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: این اقدام بخشی از برنامه‌های ملی سلامت برای تامین نیازهای بهداشتی کشور است.

وی با تاکید بر نظارت بر کیفیت و غنی‌سازی آرد با ویتامین D، گفت: نظارت مستمر بر کیفیت و میزان غنی‌سازی آرد به منظور بهبود سلامت عمومی و کیفیت زندگی افراد در کشور انجام خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کارشناس صداوسیما به دستگاه قضایی احضار شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای که دو شب پیش اظهاراتی را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده بود به دستگاه قضایی احضار شد.

به گزارش  مرکز رسانه قوه قضاییه، بیستم مهر ماه، مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه خبر اظهاراتی را پیرامون تهیه پیجر برای رزمندگان لبنانی مطرح کرد که این اظهارات بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت.

با توجه اینکه اظهارات مطرح شده می‌تواند مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و حتی اقدام علیه امنیت ملی باشد دادستان نظامی تهران با احضار وی به دادسرای نظامی اظهارات وی در مورد ادعای صورت گرفته را ثبت و ادله وی برای بیان چنین ادعایی را مطالبه کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در عرضه فرآورده‌های سلامت‌محور

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو از ثبت بیش از ۱۳ هزار تخلف در نیمه اول سال جاری در حوزه عرضه فرآورده‌های سلامت‌محور توسط پلتفرم‌ها و سایت‌ها خبر داد و گفت: سکوی «دیوار» با بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ مورد، بیشترین تخلف را در این زمینه داشته است.

حامد عبدی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: در نیمه اول سال جاری، بیش از ۱۳ هزار تخلف در حوزه عرضه فرآورده‌های سلامت‌محور از طریق پلتفرم‌ها و سایت‌ها در سامانه اینماد ثبت شده است.

وی با اشاره به این که بیشتر این تخلفات به کالاهای قاچاق و بدون مجوز مربوط می‌شود، افزود: سکوی «دیوار» با بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تخلف، بیشترین میزان تخلف را داشته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی در دستور کار رئیس جمهور قرار دارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور در نشست شورای عالی آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد که مشکل فضاهای آموزشی کشور را بر اساس نیازمندی ها و طرح و برنامه های اعلامی؛ حل و فصل کند.

علیرضا کاظمی در بیست و پنجمین نشست شورای معاونان با تاکید بر اینکه انتظار می رود پایش آیین نامه رتبه بندی قبلی و تدوین آیین نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود، بر استقرار رتبه بندی برای فاقدین رتبه و نو استخدامی ها تأکید کرد.

وی به لایحه بودجه سال آینده هم اشاره کرد و گفت: در این مسیر باید همه نیازها به سرعت احصا و حداقل ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری و سال آینده در بودجه گنجانده شود تا پرداخت ها به روز شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

۵۵ درصد شرکت‌های نمایشگاه ایپاس دانش‌بنیان هستند

معاون هماهنگ کننده بنیاد تعاون فراجا دستاوردهای بومی حوزه امنیت را در کشور در بالاترین سطح دانست ‌و گفت: امسال ۵۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه ایپاس(پلیس،امنیت، ایمنی) دانش‌بنیان هستند.

سردار محمد قاسم ناظر در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌الملل پلیس، امنیت و ایمنی (ایپاس)به شرکت های شرکت کننده این دوره نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰ درصد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دولتی بوده و باقی شرکت ها از بخش خصوصی هستند.

وی به حضور شرکت‌های خارجی در این دوره نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال استقبال خوبی از کشورهای مختلف شده است و حدود ۱۵ شرکت فقط از کشور چین حاضر خواهند بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

باشگاه دانش‌پژوهان جوان به دنبال نقشه راه/دغدغه‌های نخبگان چیست؟

باشگاه دانش‌پژوهان جوان، مکانی است که از دهه ۷۰ به محلی برای پشتیبانی از دانش آموزان نخبه تبدیل شده است تا ضمن حمایت از این افراد، نقشه راه و آینده روشنی را ترسیم کند، اقداماتی که هنوز در نیمه راه است.

این باشگاه متولی برگزاری المپیاد دانش آموزی علمی کشور، اعزام تیم ها به مسابقات جهانی و حمایت نخبگان به ویژه المپیادهای کشور است که علاوه بر شناسایی جذب و حمایت از نخبگان، ایجاد یک بستری برای فعالیت نخبگانی را هم بر عهده دارد.

از آنجا که دانش آموزان المپیادی یک درصد از جامعه ۱.۵ درصدی دانش آموزان تیزهوش کشور را تشکیل می‌دهند و سالانه با تلاش های بسیار خود برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند؛ بنابراین ایجاد مکانی مستقل برای ساماندهی و برگزاری فعالیت های مربوط به این دانش آموزان نخبه اهمیت بسیاری دارد، اما این باشگاه از ابتدای فعالیت تاکنون با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

وزارت بهداشت سامانه یکپارچه دارو را پس از ۱۱ سال راه‌اندازی کند

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به گذشت ۱۱ سال از تکلیف قانونی برای راه‌اندازی سامانه یکپارچه ردیابی، رهگیری و امکان ردیابی و پایش دارو گفت: مقرر شده است با همکاری وزارت بهداشت این سامانه‌ راه‌اندازی شود.

اصغر جهانگیر در دوازدهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع کالاهای سلامت محور در روز سه‌شنبه ۱۷ مهر، اظهار داشت: شاهد هستیم که در دوران فراگیری کرونا مدافعان عرصه سلامت چه خدمات بزرگی به مردم داشتند و قدردان زحمات آنها هستیم؛ از اینرو بیان چالش‌های حوزه دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی به معنای نادیده انگاشتن خدمات این قشر نیست.

وی ادامه داد: علت برگزاری این نشست موضوعات فراقوه‌ای بود از سوی دیگر اجرا نشدن کامل قوانین همچنین جلوگیری از قاچاق دارو در بازار سیاه و تاکید بر نظارت بیشتر بر زنجیره دارو از دیگر علل برگزاری هشتمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع کالاهای سلامت محور در روز سه‌شنبه ۱۷ مهر بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

پیش نویس بهبود کیفیت و سلامت نان تهیه شد

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن بهبود کیفیت و سلامت نان و ترویج آرد و نان کامل، از تهیه پیش نویس آن در دبیرخانه جهت طرح در بیستمین جلسه این شورا خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق، بهبود کیفیت نان و ترویج آرد و نان کامل را از اولویت‌های بازه زمانی ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۸ دانست و گفت: گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف در موضوع این مصوبه پس از تصویب، هر ۶ ماه یکبار به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه می شود.

وی افزود: در پیشنهاد این مصوبه دستگاه های اجرایی مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، صمت، بهداشت، تعاون، اقتصاد، کشور، علوم و سازمان های برنامه و بودجه، صدا و سیما و استاندارد تکالیفی را بر عهده خواهند داشت که در مجموع ۳۵ تکلیف است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

۵۰ میلیارد تومان اموال کوروش کمپانی امروز به فروش می رسد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: اموال کوروش کمپانی که به مزایده گذشته شده است امروز یکشنبه ۲۲ مهر رمزگشایی می‌شود و تکلیف برندگان طی امروز یا فردا مشخص خواهد شد.

سید عبدالمجید اجتهادی در جمع خبرنگاران از فروش خودروهای لوکس مالک کوروش کمپانی طی امروز و فردا خبر داد.

اجتهادی افزود: امروز اموال کوروش کمپانی که به مزایده گذشته شده رمزگشایی می‌شود و تکلیف برندگان طی امروز یا فردا مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیداوریم اموال با فروش مناسب همراه باشد، گفت: ارزش پایه و کارشناسی حدودی اموال حدود ۵۰‌ میلیارد تومان است. معمولاً در مزایده‌ها بیشتر خواهد شد و امیدواریم بخش زیادی از مطالبات شکات را تأمین کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

۴۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروز در جامعه ایران ۴۰۰ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد، گفت: در این سازمان، دفتر زنان و خانواده وجود دارد که این زنان شامل زنان طلاق گرفته، زنان شوهر فوت شده و زنان شوهر از کار افتاده را شامل می‌شود.

سید جواد حسینی در ادامه به طرح طلاق توافقی اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی با قوه قضاییه طرح طلاق توافقی را پیگیری می‌ کند به گونه‌ای که دادگاه‌ها پس از تقاضای طلاق آنها را به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می‌دهند این مراکز در نگاه اول به بازگشت آنان به زندگی و در نگاه دوم در صورت عدم امکان استمرار زندگی آنها را مجدد به دادگاه معرفی می کنند.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، کودکان خیابانی، کودکان بی‌سرپرست، اعتیاد، فرار دختران و در مجموع آسیب‌های اجتماعی بر اساس روش تحقیق باید به سراغ عاملی رفت که بیشترین تولید کننده و باز تولید آسیب‌های اجتماعی است. این عامل و پدیده چیزی جز طلاق نیست زیرا طلاق از یک سو به گسترش زنان سرپرست خانوار زنان خیابانی کودکان و بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

تعارض کالاهای ته‌لنجی باید حل شود/فعالیت ۳ میلیون واحد صنفی در کشور

وزیر دادگستری به موضوع ته‌لنجی‌ها اشاره کرد و گفت: کالاهایی که به عنوان ته‌لنجی در گمرک ترخیص می‌شود شناسه ندارند؛ بنابراین اگر این کالاها بخواهد از آن شهر خارج شود چون هیچ مدرکی ندارد که قانونی وارد کشور شده قاچاق محسوب می‌شود و این مسئله تعارضی است که باید حل شود.

امین حسین رحیمی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به جنایات رژیم صهیونسیتی اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت فلسطین و مخصوصاً اخیراً در جنوب لبنان بسیار دردناک است و متاسفانه جامعه جهانی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت کرده است و وضعیت عجیبی است.

وی ادامه داد: اطمینان داشته باشید که خون‌های به ناحق ریخته شده، دنیای این مفسدین را از هم خواهد پاشید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

تامین کامل شیرخشک رگولار در کشور/اصرار بر مصرف برند خاص توجیه ندارد

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به تامین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، بر اهمیت معرفی برندهای جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برندها تاکید کرد و گفت:اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد.

علیرضا رستمی اظهارداشت: محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده، منجر به عدم قطعیت در تأمین شیرخشک شود.

وی افزود: برای اطمینان از وجود شیرخشک رگولار مورد نیاز مصرف‌کنندگان و کاهش عدم قطعیت‌ها در طول زنجیره تأمین، ضروری است در مواقعی که یکی از برندها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید می‌شوند، برندهای جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها خبر داد و گفت: بیش از نیمی از معوقات بانکی در نیمه نخست سال جاری به مبلغ حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان وصول شده است.

سید صادق سعادتیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار قضایی ایرنا اظهار داشت: اسناد رهنی و شرطی بانک‌ها و قراردادهای داخلی بانک‌ها از جمله امور مربوط به اجرای اسناد رسمی هستند که در پی دریافت تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که افراد تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند اما به هر دلیل اقساط آن را پرداخت نمی‌کنند و بازپرداختی به بانک ندارند؛ این موضوع از سوی بانک‌ها منجر به صدور اجراییه می‌شود که امسال در زمینه اجرای قراردادهای داخلی بانک‌ها آمارها ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

صدور مجوز استخدام ۴۰۰ نفر در تعزیرات

رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مجوز جذب و استخدام ۴۰۰ نیرو در تعزیرات از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شده است و منتظر انتشار آگهی هستیم.

احمد اصانلو در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: سه سال قبل در همین ایام و در حالی که وضعیت بازار مساعد نبود و بیش از ۵۰ درصد از شعب فاقد رئیس شعبه بودند به تعزیرات حکومتی آمدم.

وی ادامه داد: استخدام و جذب نیرو مشکلاتی بود که وجود داشت همچنین جایگاه و اختیارات و مجازات‌هایی که بازدارنده نبود؛ در این راستا هشت راهبرد تعریف و در قالب برنامه عملیاتی در صف و ستاد پیگیری شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ۵۴ درصدی وصول مطالبات بانک‌ها/پیگیری طرح اجرای بیمه طلاق

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha