پیام ایران به جبهه مقاومت/ دستاورد «دیپلماسی پارلمانی» در بیروت

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به بیروت حمایت جمهوری اسلامی ایران از لبنان و محور مقاومت را اعلام و بار دیگر این پیام را به دشمن صهیونی منتقل کرد که به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه - ۲۱ مهرماه -برای اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم لبنان مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در حالی که خود شخصا هدایت هواپیما را بر عهده داشت وارد فرودگاه بیروت شد اگر چه قرار است وی برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی به ژنو سوئیس برود، اما پیش از این سفر بامقامات لبنانی دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف:مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت هستیم

محمدباقر قالیباف در بدو ورود به فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران گفت: عازم سفری به ژنو هستم؛ ترجیح دادم پیش از آن به دعوت آقای «نبیه بری» اول به بیروت بیایم تا پیام مردم، رهبر معظم انقلاب و مسئولان ایران را به مردم لبنان برسانم که ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه این سفر، برای شرکت در نشست IPU (اتحادیه بین‌المجالس) به ژنو خواهم رفت تا پیام مظلومیت مردم غزه و لبنان را به آنجا برسانم و آنها را نسبت به وظایفمان در عرصه بین‌المللی در حمایت از مظلوم منعکس کنم و حامی مظلومیت مردم لبنان و فلسطین باشم.

همه کشورهای اسلامی باید جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند

پیام ایران به جبهه مقاومت/ دستاورد «دیپلماسی پارلمانی» در بیروت

قالیباف در سفر بیروت با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت و گو کرد و پس ازبازدید از منطقه البسطه(بیروت غربی) که توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شده بود در جمع خبرنگاران گفت: از مردم این منطقه سوال کردم که چه اتفاقی برای آنها رخ داده که آنها به بمباران این منطقه توسط رژیم صهیونیستی اشاره کردند درحالی که همه آنها مردمان عادی و مسلمان لبنانی هستند که در این منطقه زندگی می‌کردند.

وی افزود: در این شرایط بدون شک جمهوری اسلامی ایران همچنان حامی ملت فلسطین و لبنان است و این حمایت‌ها ادامه دارد. همچنین رسیدگی به مظلومان و آوارگان این منطقه را جزء وظایف خود می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید همه کشورهای اسلامی این جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

پیام ایران به جبهه مقاومت/ دستاورد «دیپلماسی پارلمانی» در بیروت

جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت خواهد بود

رئیس مجلس پس از این بازدید از مناطق بمباران شده در لبنان با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت و گو کرد و پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: در سفر امروز به بیروت، سلام ملت، دولت و مجلس ایران و به ویژه پیام رهبر معظم انقلاب را از تهران به مردم لبنان رساندم. مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت خواهد بود.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به ژنو با جمعی از فعالان سیاسی، احزاب و گروه‌های سیاسی مقاومت در بیروت دیدار کرد.

قالیباف در گفت وگو با شبکه المیادین: به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم/ سردار قاآنی در سلامت کامل است

قالیباف در سفر به لبنان در گفت وگو با شبکه المیادین در مورد عملیات «وعده صادق۲» گفت: پاسخ ما در این عملیات فقط نظامی بود و پایگاه‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادیم. ما از هیچ چیزی ترس نداریم و من در سفر به لبنان شخصا هدایت هواپیما را برعهده داشتم و مایه خرسندی و خوشحالی ما است که در میان مردم لبنان باشیم و از مکان‌های آسیب دیده بازدید کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما خواستیم بگوئیم که به رهبرمان حضرت آیت الله خامنه ای اقتدا می‌کنیم که به رغم همه تهدیدهای دشمن، نماز جمعه را اقامه کردند.

قالیباف اضافه کرد: ما هراسی نداریم و این سفر را براساس قوانین بین المللی انجام دادیم و هیچ ترسی از آمدن به لبنان نداریم.

وی اظهارکرد: شایعاتی که درباره سردار اسماعیل قاآنی در جریان است، درچارچوب انتشار اخبار کذبی است که به صورت مغرضانه منتشر می‌شود. سردار قاآنی در سلامت کامل است و در حال انجام وظایف و ماموریت‌های ویژه خود است.

وی گفت: بارها اعلام کردیم که آسمان و زمین کشورهای همسایه نباید مبدا یا مسیر تجاوز و تهدید ایران قرار گیرد و اگر چنین اتفاقی بیفتد، طبیعی و روشن است که هرجایی که از آنجا به ایران تجاوز شود را هدف قرار دهیم.

رئیس مجلس پس از سفر به بیروت و دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور، از مناطق ضاحیه جنوبی و البسطه(بیروت غربی) که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شده بودند، بازدید کرد و عصر روز(شنبه ۲۱ مهر ماه)، بیروت را به مقصد سوئیس ترک کرد تا در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) که روز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ در شهر ژنو آغاز می‌شود، شرکت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha