۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85626034
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سئول، حمله احتمالی کره‌شمالی را «اقدام انتحاری» خواند

تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی با توجه به ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره و تهدیدات اخیر پیونگ‌یانگ علیه سئول، گفت: در صورتی که کره شمالی قصد حمله به کره جنوبی داشته باشد، مرتکب اقدامی انتحاری خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، شین وون سیک (Shin Won-sik) روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیون کی‌بی‌اس (KBS) کره جنوبی اظهار داشت: کره شمالی جنگی را (علیه سئول) آغاز نخواهد کرد مگر آنکه مرتکب خودکشی شود. قدرت ارتش کره جنوبی همان چیزی است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باید از آن بهراسد چراکه وی بیشترین آسیب را خواهد دید.

مشاور امنیت ملی کره جنوبی با بیان اینکه از زمان جنگ کره، همواره احتمال وقوع جنگ از سوی کره شمالی وجود داشته است، افزود: آغاز جنگ به قصد قبلی آنها بستگی ندارد بلکه به آمادگی ما بستگی خواهد داشت. پس بسیار حیاتی است که ما با تلاش های یکپارچه خود اطمینان یابیم که کره شمالی قادر به اقدامی در این زمینه نیست و نمی تواند چنین اهدافی را عملی کند.

وی با اشاره به ساخت موشک بالستیک هاینموو -۵ (Hyunmoo-5) کره جنوبی که آن را قدرتمند توصیف کرد، مدعی شد که این موشک باید رهبر کره شمالی را بسیار ترسانده باشد.

وی با بیان اینکه کیم جونگ اون قدرتمندترین و ثروتمندترین فرد در کره شمالی است و تمام اختیارات را در این کشور تحت کنترل خود دارد، گفت: به معنی دیگر، وی باید به شکلی عمیق از تسلیحات فوق دقیق کره جنوبی هراسیده باشد، چراکه وی بیشترین خسران را خواهد دید و از همه بیشتر بیمناک است.

بر اساس این گزارش، مشاور امینت ملی کره جنوبی زمانی این مواضع را مطرح کرده است که تنش بین دو کشور بسیار بالا بوده و به باور برخی کارشناسان وقوع بالقوه درگیری در شبه جزیر کره وجود دارد؛ چراکه جنگ دو کره که در سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ به وقوع پیوست تنها با یک آتش‌بس و نه یک معاهده صلح، پایان یافت.

خبرگزاری یونهاپ در حالی اظهارات تند این مقام ارشد امنیتی سئول را علیه پیونگ یانگ منتشر کرده است که کیم یو جونگ خواهر رهبر کره‌ شمالی نسبت به برخی تحریکات همسایه جنوبی، به ویژه ورود پهپادهای کره جنوبی به داخل این کشور هشدار داده است.

وی روز گذشته هشدار داد که در صورت مشاهده دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی در آسمان پیونگ‌یانگ، سئول با یک «فاجعه وحشتناک» مواجه خواهد شد.

کیم یو جونگ اظهار داشت: ما تمایلی به شناسایی عوامل تحریک کننده پهپادی نداریم اما تاکید می‌کنیم که اگر پهپادی حاوی مطالب تبلیغاتی از کره‌ جنوبی وارد حریم هوایی ما شود، با اقدام نظامی پاسخ خواهیم داد.

وزارت امور خارجه کره‌ شمالی روز جمعه گذشته مدعی شد که پهپادهای کره‌ جنوبی روز سوم اکتبر (۱۲ مهر) و همچنین چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته (۱۸ و ۱۹ مهر) در آسمان پیونگ‌یانگ دیده شده‌اند و هشدار داد که در صورت تکرار چنین پروازهایی، پاسخ متقابل خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha