۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85626048
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک محیط‌بان در موته اصفهان بر اثر تیراندازی شکارچیان مصدوم شد

اصفهان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: یک محیط‌بان در عملیات تعقیب و گریز و بر اثر تیراندازی شکارچیان در پناهگاه حیات وحش موته از ناحیه چشم و دست دچار آسیب شد.

علی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه چشم چپ محیط‌بان علی جمشیدیان بر اثر اصابت سه ساچمه مجروح شد، افزود: این محیط‌بان از ناحیه کتف و بازو نیز دچار آسیب شده است.

وی گفت: نیروهای پاسگاه قرقچی و یکی دیگر از پاسگاه‌های منطقه موته دیروز با مشاهده یک خودرو با ۲ سرنشین شکارچی و اسلحه از گشت اجرایی یگان حفاظت درخواست کمک کردند و عملیات تعقیب خودرو آغاز شد.

عباسی افزود: در این تعقیب و گریز، شکارچی سمت شاگرد در حالی که خودروها به‌هم نزدیک بودند به طرف خودرو محیط‌بان شلیک کرد.

وی گفت: فشنگ این اسلحه از نوع چهار پاره بوده و با عبور از شیشه خودرو به چشم و دست محیط‌بانی که در حال رانندگی بود، اصابت کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شکارچیان متخلف متواری هستند اما شماره پلاک خودروی آنها را در اختیار داریم و از طریق پلیس اطلاعات و امنیت، تحت پیگرد هستند.

عباسی با اشاره به حفاظت نوبتی ۱۲ محیط‌بان در پارک ملی و منطقه حفاظت شده موته، اظهار داشت: این منطقه زیستگاه آهو است و به حفاظت شبانه‌روزی نیاز دارد اما تعداد محیط‌بانان برای حفاظت این اراضی کفایت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی اصفهان بین شاهین‌شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم‌ور و گلپایگان قرار دارد و حدود ۱۳ درصد گونه جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهوی ایرانی کشور را در خود جای داده است.

این منطقه یکی از زیستگاه‌های منحصر به فرد آهوی ایرانی و پرجمعیت‌ترین منطقه حفاظت شده از نظر حیات وحش در کشور است.

چهارپاره گونه‌ای فشنگ ساچمه‌ای است که ساچمه‌های آن بزرگ‌تر از فشنگ‌های ویژه برای شکار پرندگان و حیوانات کوچک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha