رشد ۱۲ درصدی حجم آب موجود در سدهای کشور

تهران- ایرنا- حجم آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۳) تا ۲۱ مهرماه با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، با وجود آنکه سال آبی جاری در نخستین ماه خود قرار دارد و هنوز ارزیابی کاملی از وضعیت بارش‌های این سال نمی‌توان داشت، اما بارندگی‌های اخیر در برخی نقاط کشور موجب رشد حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۳) تا ۲۱ مهرماه حجم آب موجود در سدهای کشور به ۲۳.۴۸ میلیارد مترمکعب رسیده است.

این میزان در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته این عدد ۲۱.۰۲ میلیارد مترمکعب بوده که رشد ۱۲ درصدی نشان می‌دهد.

کاهش ۳ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

درعین‌حال میزان آب ورودی به سدهای کشور با کاهش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

براین‌اساس از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ مهرماه، ۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای مهم و بزرگ کشور شده است، درحالی‌که در مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر شهریور ۱۴۰۳) میزان ورودی آب به سدها ۸۳ میلیون مترمکعب بوده است.

کاهش ۴ درصدی خروجی آب از سدها

بر اساس آمار تازه دفتر داده‌ها و اطلاعات آب کشور، از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ مهرماه ۱.۹ میلیارد مترمکعب آب از سدها برای مصارف مختلف خارج شده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱.۹۷ میلیارد مترمکعب بوده که چهار درصد کاهش‌ یافته است.

درصد پُرشدگی فعلی سدهای بزرگ و مهم کشور هم به ۴۵ درصد رسیده است. همچنین ۱۱ سد بزرگ و مهم کشور با رشدهای خوب حجم آب روبه‌رو شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha