رئیس شورای شهر: مناسب سازی معابر تبریز اولویت مدیریت شهری است

تبریز- ایرنا- رییس شورای اسلامی تبریز گفت: معابر شهری برای استفاده افراد دارای معلولیت، نابینایان و شهروندان دارای نیازهای ویژه باید مناسب سازی شود بر این اساس اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا احمدی» روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به نامگذاری ۲۴ مهر به عنوان روز جهانی نابینایان و عصای سفید، افزود: مناسب سازی معابر شهری شامل پارک ها، آسانسورها، پل‌های عابر پیاده، فضاهای ورزشی برای بهره مندی این افراد باید مورد توجه ویژه مدیران شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روز جهانی عصای سفید برای جشن گرفتن دستاوردهای افراد کم بینا و نابینا نامگذاری شده است، اظهار کرد: گاهی اوقات به تصور برخی افراد جامعه، کم بینایی و نابینایی به عنوان یک نقص جسمی و مانع از پیشرفت شمرده می‌شود.

رئیس شورای شهر: مناسب سازی معابر تبریز اولویت مدیران شهری باشد

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: وقتی پیشرفت‌های این افراد مشاهده می شود، پی می‌بریم که این تفاوت نه تنها مانع پیشرفت آن ها نشده بلکه زمینه‌ای برای دستیابی آن‌ها به قله‌های پیشرفت شده است.

تبریز مهد و خاستگاه خط نستعلیق است

احمدی، همچنین با اشاره به ۲۱ مهر روز ملی خوشنویسی، ادامه داد: خوشنویسی هنری تکامل یافته است که طی دوره‌های مختلف با هنر و نبوغ آن نسل آمیخته و به هنری اصیل و ماندگار تبدیل شده است.

وی یادآور شد: تبریز در هنر خوشنویسی جایگاه ویژه‌ای دارد و خاستگاه خطاطان و خوشنویسان فراوانی بوده و امروز خط نستعلیق به عنوان نمادی برای این شهر فرهنگی اسلامی شناخته می‌شود.

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: تبریز مهد و خاستگاه خط نستعلیق است و این شیوه خوشنویسی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و حفظ اصالت این هنر نیازمند توجه جدی ارگان‌های فرهنگی است.

احمدی، با تاکید بر توجه مسوولان برای حفظ این هنر و انجام اقدامات لازم در این زمینه، افزود: خوشنویسی از هنرهای اسلامی و قدسی به شمار می‌آید و برای تثبیت و حفظ چنین هنرهایی باید مدیران فرهنگی حمایت‌ کنند.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی تبریز به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از تعدادی از شهروندان با نیاز ویژه عضو موسسه نابینایان و کم بینایان بصیر، تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha