تردد روزانه حدود چهارهزار و ۵۰۰ مسافر از پایانه مرزی بازرگان

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی بازرگان که یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشورمان به سمت ترکیه و اروپاست، امسال ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ایرج دست نشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع ترد مسافر از پایانه مرزی بازرگان در نیمه نخست امسال ۸۲۸ هزار و ۱۰۰ مسافر بوده و مجموع ناوگان مسافری تردد کرده از این پایانه نیز یک هزار و ۹۵۲ دستگاه ثبت شده است.

وی ادامه داد: مجموع تردد ناوگان باری نیز ۱۰۳ هزار و ۷۹۴ دستگاه و مجموع تردد ترانزیتی هم ۲۴ هزار و ۵۹۵ دستگاه بوده است.

دست نشان بیان کرد: تلاش می شود تا با توسعه زیر ساختها و ارتقای کیفی خدمات، علاوه بر افزایش خدمت رسانی به مسافران، آمار ترانزیت نیز بیش از گذشته روند صعودی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی بازرگان در بین ۶ پایانه مرزی استان دارای بیشترین عملکرد است،اظهار کرد: پایانه های مرزی پلدشت و تمرچین در رتبه های بعدی در تردد ترانزیت قرار دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: نظارت بر عملکرد شرکتهای حمل و نقل انجام می شود و شهروندان می توانند هر گونه شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، مرز بازرگان یکی از مرزهای پنجگانه آذربایجان غربی با ترکیه، نخجوان و شمال عراق و سه گانه با ترکیه است که یکی از مرزهای با بیشترین مراودات تجاری کشور به شمار می رود.

این مرز در شمال غربی ترین نقطه ایران، در شهرستان ماکو قرار دارد.

آذربایجان غربی با پنج پایانه مرزی رسمی هم اکنون صاحب کرسی اول در کشور است و یک پنجم پایانه‌های ورود و خروج به کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha